ТРАНСКУЛЬТУРНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА КРІЗЬ ПРИЗМУ СКАНДИНАВСЬКОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-154.2022.16

Ключові слова:

музична освіта, майбутній учитель музичного мистецтва, система неперервної освіти, мистецька освіта в скандинавських країнах, транскультурна підготовка, транскультурна компетентність

Анотація

У статті досліджено особливості транскультурної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у скандинавських країнах. Скандинавський досвід реформування національних освітніх систем становить інтерес для української системи мистецької освіти.

Авторкою аналізується мистецька освіта в Данії, Швеції, Норвегії та Фінляндії; проводиться порівняльний аналіз термінів освіти в цих країнах; побудови ступеневої освіти; базових предметів; видів діяльності в закладах вищої освіти музичного спрямування. Аналізуючи науковий доробок українських авторів щодо практичних аспектів мистецької освітньої галузі у скандинавських країнах, авторка висвітлює тенденції, що домінують у системі скандинавської вищої освіти.

Зазначено, що у країнах Скандинавії активно підтримується мистецтво та культура за допомогою різних програм, грантів, стипендій тощо. Це стимулює розвиток молодих талантів і допомагає розширити можливості для творчості. Вказано, що існує значна кількість освітніх закладів, які спеціалізуються на мистецтві, дизайні та інших креативних галузях. Окрім цього, існують широкі можливості для розвитку музичного мистецтва і реалізації майбутніх учителів музичного мистецтва в музичній сфері.

Доведено, що мистецтво відіграє одну з найважливіших ролей у вихованні молодого покоління європейців та сприяє зміцненню міжкультурного взаєморозуміння на континенті, оскільки надає можливість здобувачам освіти активно самовдосконалюватися.

Акцентовано увагу на тому, що навіть у такий складний час повномасштабного вторгнення РФ в Україну, враховуючи євроінтеграційні прагнення нашої держави, надзвичайно важливим є визначення умов ефективної транскультурної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, що нині зумовлює потребу врахування досвіду розвинених скандинавських країн та його застосування у становленні мистецької освіти України.

Посилання

Бодіна О. Музична педагогіка і педагогіка мистецтва. Концепції XXI століття. Підручник для вузів : Юрайт, 2017. 216 c.

Волинець Л. Тенденції розвитку загальної мистецької освіти в країнах Європейського Союзу. Порівняльно-педагогічні студії. 2009. № 2. С. 36 -47.

Лещенко М. Сучасні зарубіжні концепції естетичного виховання. Педагогіка і психологія. 1996. № 2. С. 171-178.

Європейський вектор української геополітики. URL:http://www.geograf.com.ua/geoinfocentre/20-human-geography-ukraine-orld/271-evropeisky-vektor-ukrainskoi-geopolityky

Anttila M. Problems with school music in Finland British Journal of Music Education. 2010. Vol. 27, No 3. P. 241–253.

Kallio A. A., Partti H. Music education for a nation : Teaching patriotic ideas and ideals in global societies. Action, Criticism and Theory for Music Education. 2013. Vol. 12, No 3. P. 5-30. URL:http://act.maydaygroup.org/articles/KallioPartti12_3.pdf

Khyzhna O., Lendel-Siarkevich A. Peace Education as Arts Education : In Search of New Strategies, Philosophy and Cosmology, Volume 21 The Academic Journal ISSN 2518-1866 (Online), ISSN 2307-3705 (Print) S.74-84.

Juntunen M. Teacher educators’ visions of pedagogical training with in instrumental higher music education. A case in Finland. British Journal of Music Education. 2014. Vol. 31. No 2. P. 157-177.

Wimmer M. Promotion Cultural Education in Europe. A Contribution to Participation, Innovation and Quality. Pre-Conference Reader for the European Conference. Graz (Austria), 8-10 June 2006. URL:http://portal.unesco.org/culture/fr/filedownload.php

De Vugt A. European perspectives on music education URL:https://publishup.unipotsdam.de/files/39918/psm04_S39-58.pdf

A web site analysis of music teacher education in Europe. URL:https://publishup.unipotsdam.de/opus4ubp/frontdoor/deliver/index/ docId/39918 /file/psm04_S39-58.pdf

Електронний ресурс. URL : https://kultura.rayon.in.ua/blogs/581806-daniya-kraina-neviyna

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-24

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ