ТЕХНОЛОГІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-154.2022.14Ключові слова:
медична освіта, професійна компетентність, дистанційне навчання., змішане навчання, фахові компетентностіАнотація
У статті проаналізовано та узагальнено досвід навчання вищої математики здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров’я. Сформульовано завдання, що покладаються на математичну підготовку магістрів медицини з позицій професійної компетентності майбутнього лікаря. Досліджено формування основних змістових ліній математичної підготовки майбутніх магістрів медицини, що здійснюється в рамках навчальної дисципліни “Медична і біологічна фізика”, проаналізовано особливості організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами навчання. Показано перспективність використання технологій змішаного навчання для забезпечення якості математичної підготовки.
Окрім цього, обґрунтовано теоретико-методичні засади навчання вищої математики та математичної статистики майбутніх лікарів у змішаному форматі в умовах карантинних обмежень та воєнного стану. Окреслено основні вектори впливу викладача на здобувачів освіти, в сучасних умовах навчання педагог має стати не лише модератором освітнього процесу, а ще й повноцінним його учасником задля досягнення високих навчальних досягнень студентів і підвищення рівня власної професійної майстерності. Лише викладач, який здатен знайти індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти, орієнтуючись на його психологічні особливості та цілі загалом, може сприяти формуванню розвиненої особистості майбутнього фахівця.
Вказано, що підготовка висококваліфікованого конкурентоспроможного фахівця галузі охорони здоров’я потребує комплексного системного аналізу всіх складових фахової підготовки у закладах вищої освіти. Фундаментальні природничі дисципліни, до яких традиційно відносять і дисципліни математичного циклу, є базою для вивчення фахових клінічних дисциплін і, водночас, тим фундаментом, на якому базується здатність навчатися та самовдосконалюватися впродовж всього життя.
Посилання
Davies B., Leung A., Dunne S. So how do you see our teaching? Some observations received from past and present students at the Maurice Wohl dental Centre. Eur. J. Dent. Educ. 2012;16(3):138–143.
Digital Competence as a Necessary Component of the Professional Competence of Pharmaceutical Industry Employees Kuchyn Iurii, Tetiana Reva, Nataliia Stuchynska, Mykytenko Pavlo, Kucherenko Inna3, Oksana Chkhalo Archives of Pharmacy Practice. Volume 13. Issue 1. January – March 2022.
Maclean B. S. R., Wilson D., editors. International Handbook of Education for the Changing World of Work. Springer Science Business Media B.V; 2009.
Medical and Biological Physics : textbook for students of higher medical institutions of the IV accreditation level – 3rd ed. / Chalyi A. V., Tsekhmister Ya. V., Agapov B. T. [et al.]. Vinnitsia, Nova Knyha, 2020. 480 pp.
Patel B., Taggar J. S. Virtual teaching of undergraduate primary care small groups during COVID-19. Educ. Prim. Care. 2021.
Гнеденко Б. В. Развитие теории вероятностей. Очерки по истории математики. М. : Изд-во МГУ, 1977. С. 24.
Свердан П. Л. Вища математика: Аналіз інформації у математиці та медицині. Львів : Світ, 2019.
Стучинська Н., Соколова Т. Дослідження комунікативної активності студентів медичного університету у соціальних мережах ISSN 2076-8184. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. № 3 (23). Режим доступу до журналу : http://www.journal.iitta.gov.ua http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/425
Стучинська Н. В., Новікова І. М. Проектування сучасного освітнього середовища на засадах особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Том 2, випуск 10.
Стучинська Н. В. Теорія та практика формування стохастичної культури. Математика в школі. 2006. № 7. 11-15.
Чалий О. В., Стучинська Н. В., Меленєвська А. В. Вища математка : навч. посібник для студентів мед. та фарм. навч. закладів. Київ : Техніка, 2001. 204 с.