ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ НОВОЮ УКРАЇНСЬКОЮ ШКОЛОЮ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-154.2022.10Ключові слова:
технології, управлінські технології, управлінські інноваційні технології, управління навчальним закладомАнотація
У статті розглянуто та проаналізовано інноваційні технології управління новою українською школою. Охарактеризовано теоретичні підходи до визначення понять “технології”, “управлінські технології”, “управлінські інноваційні технології”. У статті розкрито зміст управлінських інноваційних технологій, проведено теоретичний аналіз наукових джерел з виокремленого питання. Проаналізовано сучасний стан та головні напрями пошуку, розроблення та впровадження інноваційних технологій управління у новій українській школі.
Автором проаналізовано місце і роль управлінських технологій у системі управління загальноосвітнім навчальним закладом. Здійснено обґрунтування актуальності використання управлінських технології у системі функцій управління. Охарактеризовано окремі сучасні технології управління. Розглянуто ефективність управління інноваційною діяльністю в умовах нової української школи, яка залежить від розвитку та збагачення всіх характеристик системи; оновлення функцій управління та конкретних управлінських дій; удосконалення організаційної системи управління; оптимізації технологій, механізмів управління; саморозвитку керівника закладу.
Встановлено, що основними принципами відбору інноваційних технологій є перспективність, демократичність, гуманістичність, інтегративність, реалістичність, цілісність, керованість, економічність, актуальність. Корисність новацій зумовлюється такими показниками: інноваційний потенціал; надійність та вірогідність очікуваних результатів; перспективність та подальший попит на інновацію.
Автором статті проаналізовано чинники, які впливають на впровадження нововведень як основи поліпшення роботи навчального закладу та умови, необхідні для здійснення інноваційної управлінської діяльності. Крім того, для здійснення управлінських інноваційних технологій керівник навчального закладу повинен бути творчою особистістю, мотивованою на управлінську діяльність, професійно обізнаним з основними навчально-виховними теоріями, зокрема інноваційної педагогіки та освітнього менеджменту.
Посилання
Даниленко Л. І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах : монографія [рец. : В. І. Бондар, В. Ф. Паламарчук, В. І. Маслов]. Київ : Міленіум, 2004. 358 с.
Ельбрехт О. М. Адаптивне управління навчальним процесом. Харків : Вид. група “Основа”, 2005. 128 с.
Мармаза О. І. Інноваційні підходи до управління навчальним закладом. Харків : Видав. гр. “Освіта”, 2004. 204 с.
Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України ; редкол. : В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), А. М. Гуржій (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови) ; за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2016. 448 с.
Онаць О. М. Взаємозв’язок стилю поведінки керівника і ефективності управління на громадсько-державних засадах. Рідна школа. 2012. № 8-9. С. 46-51.
Онаць О. М. Інноваційні технології в управлінській діяльності керівника опорного закладу освіти в підручнику для менеджера. URL:https://lib.iitta.gov.ua/710822/1/cfcb470011a586b8d4e7d48969f4019c.pdf
Освітні технології : навчально-методичний посіб. / за заг. ред. О. М. Пєхоти. Київ : А.С. К., 2001. 256 с.
Рожнова Т. Є. Управлінські технології – засіб оптимізації управління вищим навчальним закладом. URL:http://eprints.zu.edu.ua/10065/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82 %D1%8F_%D0%B2_%D0%91%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%96 %D1%8E.pdf
Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.