ЗНАЧУЩІСТЬ РІЗНИХ ВИДІВ ТЕСТУВАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-154.2022.09Ключові слова:
зовнішнього тестування, внутрішнє тестування, оцінка знань, освіта, формування компетентностіАнотація
У статті розглядається низка тестів з оцінювання знань студентів. Сучасне педагогічне тестування – це стандартизований та обʼєктивний метод контролю й оцінювання знань, умінь, навичок студентів, який визначає рівень підготовки та їх відповідність освітнім стандартам у конкретній галузі знань. Розрізняють внутрішнє та зовнішнє тестування навчальних досягнень.
Особливістю зовнішнього тестування є залучення незалежних експертів та закладів під час проведення іспитів, контрольних зрізів знань. Зовнішнє тестування є інструментом діагностики навчальних досягнень, складовою моніторингу якості навчального процесу. Результати такого тестування є досить ефективною, універсальною зовнішньою оцінкою знань, умінь та навичок випускників ЗВО, яка сприяє підвищенню конкурентоспроможності молодого спеціаліста на ринку праці, дає можливість отримати кращі умови праці. Внутрішнє тестування здійснюється безпосередньо в навчальних закладах викладачами, що дає можливість отримати достовірну інформацію про засвоєння студентами та учнями певної теми, зʼясувати проблеми у навчанні, прослідкувати динаміку зміни знань і навичок у студентів. Окрім цього, надає змогу дослідити основні тенденції освітняного процесу, внести необхідні зміни. Результати такого тестування необхідні для здійснення зворотного звʼязку між викладачами та учнями і корекції освітнього процесу. Зовнішнє та внутрішнє тестування мають окремі цілі щодо оцінювання знань студентів. Основною метою навчання іноземної мови є формування комунікативної компетенції а також відповідних мовних навичок та вмінь, обʼєктом тестування є ступінь сформованості комунікативних умінь.
Проаналізовано особливості проведення тестування різних видів, орієнтуючись на необхідність формування професійних компетентностей майбутніх фахівців. Внутрішнє і зовнішнє тестування мають свої характерні особливості, які впливають на їхню структуру та умови проведення.
Посилання
Бобир О. Етикет учителя : навч.-метод. посіб. К. : Ленвіт., 2004. 192 с.
Кузьмінський А. Педагогічна майстерність викладача вищої школи та її вплив на якість навчання. Педагогічна наука: Педагогічна наука : історія, теорія, практика, тенденції розвитку. 2010. 2.
Софій Н. З., Кузьменко В. У. Про сто один метод активного навчання. Крок за кроком, 2003. 116 с.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібн. Київ : А.С.К., 2003. 192 с.