РЕАЛІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ В 6 КЛАСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.19

Ключові слова:

технологічний підхід, навчання математики, комп’ютерні технології, Geogebra, OnlineMSchool, інтерактивні завдання, графічний калькулятор, інноваційні методи, математична компетентність, пізнавальна активність

Анотація

У статті висвітлено теоретичні засади та практичні аспекти реалізації технологічного підходу у навчанні математики учнів 6 класу. Розглянуто переваги використання сучасних педагогічних технологій, включаючи інструменти Geogebra, OnlineMSchool та інтерактивні мультимедійні засоби, які сприяють формуванню математичної компетентності, пізнавальної активності та критичного мислення школярів. На основі авторських розробок представлено приклади інтеграції комп'ютерних технологій у структуру уроків, що дозволяють урізноманітнити форми подання матеріалу, зробити його більш доступним для учнів із різними рівнями підготовки та навчальних можливостей. У роботі наведено три приклади авторських уроків: «Розв’язання геометричних задач з використанням графічних калькуляторів», «Розв’язання рівнянь з використанням комп’ютерних технологій» та «Дроби та їх застосування з використанням комп’ютерних технологій». Уроки демонструють ефективність використання графічних калькуляторів, онлайн-інструментів та мультимедійних технологій для активізації навчального процесу. Зокрема, розглянуто використання Geogebra для побудови геометричних об’єктів, розв’язання рівнянь із застосуванням Wolfram Alpha і OnlineMSchool, а також вивчення дробів за допомогою інтерактивних онлайн-калькуляторів.

У статті підкреслено, що технологічний підхід сприяє розвитку творчих та самостійних навичок учнів, забезпечує можливість вивчення складних тем у зручному темпі та допомагає створити інтерактивне освітнє середовище, яке відповідає сучасним викликам у галузі освіти. Запропоновані рекомендації щодо впровадження технологічного підходу можуть бути корисними для вчителів математики, які прагнуть підвищити якість навчання, мотивацію учнів і адаптувати навчальний процес до вимог сучасної цифрової епохи.

Посилання

Aleksieieva H. M., Antonenko O. V., Zhadan K. O., Lyfenko M. V. Dosvid vykorystannia zasobiv elektronnogo navchannia u inkliuzyvnomu osvitnomu VNZ [Experience in Using E-Learning Tools in an Inclusive Higher Education Institution]. Fizyko-matematychna osvita : naukovyi zhurnal. Vyp. 4 (14). Sumy : Sumskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni A. S. Makarenka, 2018. No. 4 (18). pp. 17–25. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-003.

Aleksieieva H. M., Kravchenko N. V., Antonenko O. V., Horbatiuk L. V. Vykorystannia ihrovykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh zakladiv vyshchoi osvity yevrointehratsii [The Use of Game Technologies in the Professional Training of Students in Pedagogical Institutions of Higher Education in the Context of European Integration]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho. Seriya : Pedahohika. Odesa : Pivdennoukrainskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni K. D. Ushynskoho, 2017. No. 6(119). pp. 7–14.

Besedin B., Kyrychenko A. Orhanizatsiia proiektnoi diialnosti na urokakh matematyky yak sposib rozvytku piznavalnoi kompetentnosti uchniv [The Organization of Project Activities in Mathematics Lessons as a Way to Develop Students' Cognitive Competence]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu. 2021. No. 1 (100).

Havrylenko N. V. Podatkova systema : navchalnyi posibnyk [Tax System : A Textbook]. Lviv : Novyi 5

Hryshyna L., Havrylenko N., Hryshyna N. Otsinka podatkovoi efektyvnosti prohram pidtrymky maloho i serednoho biznesu [Assessment of Tax Efficiency of Programs to Support Small and Medium-Sized Businesses]. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 2014. Issue 25. pp. 193–198.

Hura V., Nestorenko T., Makarenko T. Doslidzhennia katehorii «osvitnia posluha»: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [The "Educational Service" Category Study: An Interdisciplinary Approach]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. 2022. Issue 2. pp. 91–104. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104.

Dychkivska I. M. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii : pidruchnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Innovative Pedagogical Technologies : A Textbook for University Students]. 3rd ed., revised. Kyiv : Akademvydav, 2015. 304 p.

Entsyklopediia pedahohichnykh tekhnolohii ta innovatsii [Encyclopedia of Pedagogical Technologies and Innovations] / compiled by N. P. Navolokova. Kharkiv : Vyd. hrupa «Osnova», 2011. 176 p.

Zemlianska V. Tekhnolohichnyi pidkhid do vyvchennia osvitnoi haluzi «Matematyka» u pochatkovykh klasakh [Technological Approach to Studying the Educational Field "Mathematics" in Primary Classes]. Pochatkova shkola. 2007. No. 10. pp. 54–57.

Innovatsiini tekhnolohii navchannia: metodychnyi posibnyk [Innovative Learning Technologies: Methodological Manual] / compiled by H. Ochkan. Vinnytsia : Vinnyts. obl. druk., Knyha-Veha, 2016. 196 p.

Kravchenko N., Aleksieieva H., Horbatiuk L., Khomenko S. Organization of educational work in institutions during quarantine through the means of informational and computer technologies. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. 2022. No. 1, pp. 177–188. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-1-177-188.

Madzihon V. M. Tekhnolohiia kreatyvnoi pedahohichnoi osvity: monohrafiia [Technology of Creative Pedagogical Education: Monograph]. Lutsk: Tverdynia, 2011. 512 p.

Mykhailichenko M. V., Rudyk Ya. M. Osvitni tekhnolohii: navchalnyi posibnyk [Educational Technologies: Textbook]. Kyiv: CP "KOMPRINT", 2016. 583 p.

Naukovo-metodychni zasady formuvannia matematychnoi kompetentnosti zdobuvachiv serednoi osvity: monohrafiia [Scientific and Methodological Principles of Developing Mathematical Competence in Secondary Education Students: Monograph]. Odesa: FOP Boichuk, 2021. 279 p.

Osnovy innovatsiinoi osvitnoi diialnosti: metodychni rekomendatsii [Foundations of Innovative Educational Activities: Methodological Recommendations]. Compiled by L. V. Antoniuk. Rivne: ROIPPO, 2018. 144 p.

Pedahohichni tekhnolohii v pidhotovtsi vchyteliv: navchalnyi posibnyk [Pedagogical Technologies in Teacher Training: Textbook]. Edited by I. F. Prokopenko. 3rd ed., revised and expanded. Kharkiv: HNPU, 2018. 457 p.

Petryshyn R. I., Zhytauriuk I. V., Martyniuk O. V., Kolisnyk R. S. Tekhnolohii navchannia matematyky u zakladakh osvity: konspekt lektsii [Technologies of Teaching Mathematics in Educational Institutions: Lecture Notes]. Kyiv: Ludmyla Publishing House, 2022. 632 p.

Prokopenko I. F., Yevdokymov V. I. Pedahohichni tekhnolohii: navchalnyi posibnyk [Pedagogical Technologies: Textbook]. Kharkiv: Kolehium, 2005. 224 p.

Rudnytska N. The role of modern mathematical teaching technologies in primary schools in the preparation of future specialists. Molod i rynok: nauk.-ped. zhurn. Drohobych: Drohobych State Pedagogical University named after Ivan Franko, 2016. Vol. 36, pp. 67–71.

Savchenko O. Ya. Dydaktyka pochatkovoi shkoly: pidruchnyk [Didactics of Primary School: Textbook]. Kyiv: Hramatyka, 2012. 504 p.

Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia: monohrafiia [Theory and Practice of Blended Learning: Monograph]. Edited by V. M. Kukharenko. Kharkiv: Miskdruk, NTU "KhPI", 2016. 284 p.

Khymynets V. V., Kiryik M. Yu. Innovatsii v pochatkovii shkoli [Innovations in Primary School]. Ternopil: Mandrivets, 2010. 312 p.

Chepil M. M., Dudnyk N. Z. Pedahohichni tekhnolohii: navchalnyi posibnyk dlia studentiv VNZ [Pedagogical Technologies: Textbook for University Students]. Kyiv: Akademvydav, 2012. 224 p.

Yuzyk O. P. Media education in the preparation of future informatics teachers in Poland: historical development and implementation. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka. Seriia: Pedahohichni nauky. 2021. No. 213 (169), pp. 165–170. DOI: 10.5281/zenodo.5077989. URL: https://visnyk.chnpu.edu.ua/21-13-169-28/. Accessed December 24, 2024.

Yankovych O., Bednarek Yu. Osvitni tekhnolohii suchasnykh navchalnykh zakladiv: navchalno-metodychnyi posibnyk [Educational Technologies of Modern Educational Institutions: Methodological Guide]. Ternopil: TNPU named after V. Hnatiuk, 2015. 212 p.

Gura V., Nestorenko T., Makarenko T. The «Educational Service» Category Study: Interdisciplinary Approach. Scientific Notes of Berdyansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. 2022. No. 2, pp. 91–104. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104.

Kozitska N. Management accounting and internal economic of production processes. Cambridge Journal of Education and Science. 2015. Vol. 2, No. 14, pp. 321–329. URL: http://eir.nuos.edu.ua

/xmlui/handle/123456789/5772. Accessed December 24, 2024.

Kulinich T., Shepel I., Havrylenko N. Development of management accounting based on risk-oriented approach. Ekonomichnyy analiz. 2021. Vol. 31, No. 1, pp. 17–24. ISSN 2219-4649. URL: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/1868. Accessed December 24, 2024.

Peliova J., Nestorenko T., Kovachov S., Suchikova Y., Nestorenko O. Adapting to adversity: a case study of asynchronous learning implementation in a relocated university amidst war. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. 2023. No. 16, pp. 119–132. DOI: https://doi.org/10.54264/0067.

Yuzyk O., Yuzyk M., Bilanych L., Honcharuk V., Bilanych H., Fabian M. Distance Learning in Higher Education Institutions in Conditions of Quarantine and Military Conflicts. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. Vol. 22, No. 4. Р. 741–749. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.4.87.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-19

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ