МУЛЬТИМЕДІЙНІ СИСТЕМИ ЯК ЗАСОБИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-159.2025.11Ключові слова:
цифрові технології, мультимедійні системи, освітній процес, фізична культура, технології віртуальної реальності, візуалізація навчального матеріалу, мобільні додаткиАнотація
Сучасні освітні процеси все більше інтегрують цифрові технології, що змінює підходи до викладання та засвоєння навчального матеріалу. У сфері фізичної культури використання мультимедійних систем набуває особливого значення, оскільки дозволяє зробити навчання більш наочним, інтерактивним та індивідуалізованим. Мультимедійні технології, такі як відеоуроки, інтерактивні тренажери, мобільні додатки та доповнена реальність, сприяють підвищенню рівня мотивації учнів, урізноманітненню форм навчання та покращенню контролю за фізичним розвитком. Важливість дослідження зумовлена необхідністю підвищення ефективності фізичного виховання в умовах цифрової трансформації освіти та зростаючої ролі технологій у житті молоді.
У статті обґрунтовано ефективність використання мультимедійних систем у процесі викладання фізичної культури. Вказано, що реалізація у навчанні інтерактивних форм і методів дає змогу якісно змінити характер взаємодії викладача та учня: здобувач освіти стає суб'єктом процесу навчання, а педагог – його організатором, що забезпечує творче зростання та внутрішній потенціал кожного студента. Визначено ключові переваги інтерактивних технологій, серед яких підвищення мотивації учнів, доступність візуального навчального матеріалу, можливість персоналізованого підходу до фізичних навантажень, покращення зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу та розширення можливостей самостійного навчання. Також проаналізовано вплив технологічних засобів на розвиток фізичних якостей учнів та їхню залученість до активного способу життя.
Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вдосконалення мультимедійних навчальних платформ, розробку інтерактивних програм з адаптивними функціями для різних вікових категорій та рівнів фізичної підготовленості. Важливим аспектом є впровадження елементів віртуальної та доповненої реальності у навчальний процес, що дозволить зробити заняття з фізичної культури ще більш захопливими та ефективними.
Посилання
Ваколюк А., Шелюк В., Симонович Н. Інноваційні технології у системі фізичного виховання здобувачів вищої освіти. Інноватика у вихованні. 2021. № 14. С. 128–134. URL : https://doi.org/10.35619/iiu.v1i14.431
Information for All Programme: consolidating information and knowledge societies; empowering peoples and nations. URL : https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000259991.
Augmented reality. URL : https://www.adv.ua/augmented-reality/?utm_source=google&utm_medium
=cpc&utm_campaign=sa_ar_kyiv&utm_term.
Марущак П. Д. Упровадження сучасних новітніх технологій навчання при викладанні дисципліни фізичне виховання. Наука, освіта, суспільство: інструменти і механізми сучасного інноваційного розвитку : матеріали Всеукраїнської науково‐практичної конференції, 5–6 грудня 2019 р. Ніжин, 2019. С. 417–423. URL : https://natc.org.ua/docs/Conferencia/2019/Conferencia_mat_20191205.
Всеукраїнський проєкт «Переможемо разом». URL : https://mon.gov.ua/news/uroki-fizkulturi-onlayn-startuvav-vseukrainskiy-proekt-peremozhemo-razom
Шавель Х. Є., Бойко Ю. С., Соколенко Л. С. Інноваційні моделі підготовки здобувачів вищої освіти в галузі фізичного виховання та спорту. Академічні візії. 2023. № 17. URL : http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7724404
Цибулько Л. Г., Глоба Г. В. Особливості дистанційного навчання студентів факультету фізичного виховання в умовах карантину. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. 2021. № 6(344). Ч. 2. С. 84–97. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/jspui/handle/123456789/9269
Козіна Ж. Л., Чуркіна А. О. Мультімедіа-технології як сучасний засіб навчання в спортивних іграх. Теорія та методика фізичного виховання. 2010. № 5. С. 41-43. URL : https://core.ac.uk
/download/pdf/304295811.pdf
Мультимедійні засоби у фізичному вихованні студентів. URL : https://moodle.znu.edu.ua
/mod/page/view.php?id=420433
Палагнюк Т. В., Ківерник О. В., Головачук В. В. Сучасні проблеми процесу підготовки фахівців галузі фізичного виховання та спорту. Інноваційна педагогіка. 2022. Т. 3. № 44. С. 110–113. https://doi.org/10.32843/ 2663-6085/2022/44/3.24