ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЄКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НА СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТТЯХ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-154.2022.02Ключові слова:
проєкт, проєктна технологія, структурні елементи проєкту, основні етапи впровадження проєктів в освітній процес, “Інноваційні технології навчання іноземних мов”, заклади вищої освітиАнотація
У статті теоретично та практично обґрунтовано ефективність використання проєктної технології на семінарських заняттях з дисципліни “Інноваційні технології навчання іноземних мов”. Зазначено, що впровадження проектної технології в освітній процес позитивно впливає на становлення і розвиток майбутнього професіонала, надаючи йому можливість швидко отримувати необхідну інформацію, систематизувати та узагальнювати її.
Розкрито сутність проєктної технології, проаналізовано історіографію впровадження проєктів в освітній процес, обговорено структурні елементи навчальних проєктів, виокремлено основні етапи реалізації проєктної роботи. Наведено приклад застосування проєктів на семінарських заняттях з “Інноваційних технологій навчання іноземних мов”.
Доведено, що застосування проєктної технології на семінарських заняттях сприяє практичному застосуванню набутих знань та вмінь. Проєктна форма організації роботи на семінарах надає можливість активно залучати студентів до співтворчості, створювати мотивацію до поглибленого навчання, стимулювати особистісне сприйняття навчальної дисципліни, формує навички як самостійної роботи, так і роботи у команді.
Вказано, що важливу роль у впровадженні проектної технології відіграє взаємодія педагога та здобувача освіти, під час якої викладач окреслює основні аспекти щодо ефективного використання технології, адже студент має чітко усвідомлювати, як функціонує процес оптимізації і технологізації освітнього процесу.
Проєктну технологію розглянуто як спосіб досягнення дидактичних цілей через детальну розробку проблеми, яка має завершитися реальним практичним результатом, оформленим певним чином. В основі технології лежить прагматична спрямованість на результат, який можна отримати в ході вирішення певної практичної або теоретичної проблеми.
Організація проєктної діяльності на семінарських заняттях сприяє розвиткові комунікативних навичок студентів за рахунок взаємодії між собою під час проведення дослідження і презентації його результатів.
Посилання
Бекреньова І. І. Використовуємо сучасні підходи у викладанні англійської мови. Харків : Видавнича група “Основа” : “Тріада +”, 2007. 96с.
Дьюи Дж. Демократия и образование : пер. с англ. Москва : Педагогика пресс, 2000. 384 с.
Проекти та наукові конференції як форма активізації пізнавальної діяльності учнів. Навчально-методичний посібник. Харків : Видавнича група “Основа”, 2008. 226 с.
Проектне навчання на уроках української мови та літератури. Учитель року / уклад. Є. І. Науменко, О. М. Чхайло. Харків : Вид. група “Основа”, 2008. 175 с.
Термінологічний словник. URL : https://osvita.ua/school/method/348/
Полат Е. Что такое проект? / Е. Полат, И. Петрова, М. Бухаркина, М. Моисеева. Відкритий урок. 2004. № 5-6. С. 10-17.
Кудрявицкая Н. Ш. Специфика проекта как формы учебной деятельности. URL : http://nsportal.ru/shkola/osnovy-bezopasnosti-zhiznedeyatelnosti/library/library/spetsifika-proekta-kak-formy-uchebnoi-
Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання. Навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 240 с.
Дистанційний курс Інноваційні технології навчання іноземних мов (Вітченко А. Ю.). URL : https://moodle.npu.edu.ua/course/view.php?id=2453
Освіта і наука – 2022. Зб. наукових праць. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. 1260 с.