ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ПРАВИЛ ВИКОНАННЯ ТА ЧИТАННЯ РОБОЧИХ КРЕСЛЕНЬ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.03Ключові слова:
графічна підготовка майбутніх учителів технологій, робочі креслення, проектно-технологічна діяльність, спеціальні вправи, вибір кількості зображень, технологічні, конструктивні, експлуатаційні вимоги до графічного документуАнотація
Процес підготовки майбутнього вчителя технологій повинен бути зорієнтований на актуальність змістового наповнення освітніх програм, за якими реалізується відповідний освітній процес. На особливу увагу заслуговують проектні та техніко-технологічні компетентності майбутнього фахівця. Зокрема, важливим компонентом професійної готовності вчителя технологій є його графічні знання, вміння та навички. Серед широкого спектру графічних понять особливу увагу варто звернути на питання, які пов’язані з правилами оформлення робочих креслень – документів, за якими відбувається безпосереднє виготовлення деталей виробу (об’єкта проектування).
У статті представлені шляхи оптимізації процесу формування знань про правила виконання та читання робочих креслень деталей як одного з базових елементів реалізації творчого задуму в процесі проектно-технологічної діяльності. Проаналізовано зміст та послідовність опрацювання теми “Виконання та читання робочих креслень” майбутніми фахівцями, що навчаються за спеціальністю 014.10 Трудове навчання та технології. Результати представленого дослідження переконливо доводять, що процес формування графічних знань, умінь та навичок щодо виконання та читання робочих креслень буде значно ефективнішим, якщо процедура буде проводитися з використанням спеціальних вправ, які мають відповідне методичне обґрунтування. Зокрема, на всіх етапах вивчення теми потрібно визначати такий перелік видів графічних робіт, використовувати такі методи навчання, які сприяли б формуванню компетентностей щодо визначення раціонального положення деталі на полі креслення, виконання виносних елементів, нанесення розмірів, використання умовностей, що дозволяють зменшити кількість і розмір зображень, позначення похилу та конусності та ін.
Посилання
Верхола А. П. Дидактические основы оптимизации процесса обучения дисциплинам вуза : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01. Київ, 1989. 426 с.
Джеджула О. М. Теорія і методика графічної підготовки студентів інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2007. 458 с.
Райковська Г. О. Наукові підходи та сучасний стан з графічної підготовки майбутніх фахівців у ВНЗ. Вісник Житомирського державного університету ім. Франка. Випуск 35. Житомир, 2007. С. 109–114
Щетина Н. П. Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VІІІ–ІХ класів на уроках креслення : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02. Київ, 2001. 224 с.