ОСВІТНЬО-РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ КОМП’ЮТЕРИЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.18

Ключові слова:

початкова школа, комп’ютеризація навчання, комп’ютерно орієнтоване освітнє середовище, комп’ютерні засоби навчання

Анотація

На сучасному етапі розвитку більшість форм навчання, не лише дистанційна, здійснюються у комп’ютерно орієнтованому освітньому середовищі, де мережа Інтернет є чи не найважливішим процесуальним забезпеченням. Сутністю розвитку комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища як синтезуючої модифікації – видозміни сучасної класно-урочної системи є використання вчителем та учнем комп’ютерних технологій, чи то впродовж усього уроку чи його частини.

У статті охарактеризовано дидактичний потенціал комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища початкової школи в умовах реалізації концепції Нової української школи. Розкрито історичні особливості комп’ютеризації освітнього середовища школи першого ступеня. Проаналізовано особливості структур закритого й відкритого комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища, та визначено, що фактором, який істотно впливає на зміну традиційно замкненого навчального середовища у відкритий інформаційний простір, є процес поступової декомпозиції освітнього середовища через залучення до освітнього процесу засобів ІКТ. У дослідженні подано особливості використання комп’ютерних навчальних матеріалів, які використовуються на уроках у початковій школі: онлайн-ресурсів (застосунків), комп’ютерних дидактичних ігор, електронних освітніх ігрових ресурсів, онлайн середовищ тестових завдань, програм забезпечення відеозвʹязку та чатів повідомлень. Вчителю початкової школи слід знати переваги та недоліки використання електронних підручників в освітньому процесі, щоб організувати роботу молодших школярів в умовах комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища, враховуючи інтерактивність як одну з основних ознак і переваг порівняно з традиційним підручником для ланки початкової школи.

Посилання

Дидактичні основи створення аудіовізуальних електронних засобів для середньої загальноосвітньої школи : монографія / Волинський В. П., Красовський О. С., Чорноус О. В., Якушина Т. В. Київ : Педагогічна думка, 2013. 304 с.

Дуткевич Т. В. Дитяча психологія : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 424 с.

Жук Ю. О., Соколюк О. М., Дементієвська Н. П., Пінчук О. П. Організація навчальної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі : посібник / за редакцією : Жука Ю. О. Київ : Педагогічна думка, 2012. 128 с.

Наказ МОН України від 30.08.2017 № 1234 “Про проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою “Технологія навчання учнів початкової школи “Розумники (Smart Kids)”. URL: https://imzo.gov.ua/2017/08/31/nakaz-mon-vid-30-08-2017-1234-pro-provedennya-doslidno-eksperymentalnoji-roboty-vseukrajinskoho-rivnya-za-temoyu-tehnolohiya-navchannya-uchniv-pochatkovoji-shkoly-rozumnyky-smart-kids/ (Дата звернення: 22.12.2021)

Підласий І. П. Учитель і комп’ютер. Київ : Т-во “Знання” УРСР, 1988. 48 с. (Серія 7 “Педагогічна”; № 14).

Федорчук В. Електронний підручник як засіб інформатизації сучасної освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2012. № 12. С. 153–158.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ