КОНЦЕПЦІЯ З РЕАЛІЗАЦІЇ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АВТОРСЬКОЇ МОДЕЛІ “ШКОЛА ТОЛЕРАНТНОСТІ”
Бирко Н. М., Борковська О. В., Звонарьова Н. М., Васількова Л. М., Щур Н. М.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-161.2025.01Ключові слова:
толерантність, педагогіка толерантності, терпимість, толерантна особистість, толерантне середовище, концепція, “Школа толерантності”Анотація
У статті представлена Концепція з реалізації науково-методичного забезпечення авторської моделі “Школа толерантності”. Визначено основні підходи, методологічні принципи і методи дослідження щодо реалізації вищезазначеної Концепції.
Розроблено критерії, рівні сформованості толерантної особистості й толерантного освітнього середовища для перевірки функціонування авторської моделі “Школа толерантності”. Вказано, що здобувачі освіти мають уміти продуктивно спілкуватися, результативно діяти в команді, вільно володіти технічними інноваціями, шукати компроміс, знати історію та культуру свого народу, розуміти й поважати особливості людей інших національностей і культур тощо.
Розглянуто наукові погляди вчених на особливості й закономірності навчання здобувачів освіти й організації освітнього процесу загалом. Методологічну основу Концепції з реалізації науково-методичного забезпечення авторської моделі “Школи толерантності” становлять гуманістичні теорії і концепції зарубіжних і вітчизняних дослідників щодо гармонійного підходу до прагматичної і духовно-моральної мотивації студентів.
Зазначено, що мета Концепції з реалізації науково-методичного забезпечення авторської моделі “Школи толерантності” полягає у науковому обґрунтуванні й експериментальній перевірці, зміні науково-методичного забезпечення з урахуванням викликів сьогодення, реформуванні освітньої галузі, а також у визначенні ефективності науково-методичного забезпечення реалізації авторської моделі “Школа толерантності”.
Визначено шляхи реалізації мети і завдань Концепції, з огляду на особливості й структуру експериментальних освітніх закладів. Доведено, що успішне запровадження Концепції з науково-методичного забезпечення реалізації авторської моделі “Школи толерантності” сприятиме ефективному всебічному розвиткові особистості здобувачів освіти.
Посилання
Бирко Н. М. Педагогічна майстерня формування толерантності сучасного громадянина : метод. посіб. Хмельницький, 2013. 184 с.
Загальна декларацiя прав людини (прийнята і проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 р.).
URL : http://www.hai-nyzhnyk.in.ua/doc2/1948(12)10.oon.php.
Орловська Н. М., Осатюк Н. А., Томчишина Т. П., Шенгілевич С. Г. Школа толерантності: шлях до формування толерантного суспільства : навч.-метод. посіб. Чернівці-Київ : Букрек, 2012. 504 с.
Тодорцева Ю. В. Педагогіка толерантності : методичні рекомендації. Одеса : ПНЦАПНУ, 2004. 90 с.