ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Ву Хунвей, Гевко І. В.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-157.2024.01Ключові слова:
педагогічні умови, освітній процес, педагоги музичного мистецтва, цифрові технології, інформаційна компетентністьАнотація
У статті проаналізовано проблему інформаційної підготовки майбутніх фахівців у галузі музичного мистецтва. Досліджено, що трансформаційні процеси, зумовлені розвитком інформаційного суспільства, сприяли інтенсивній інтеграції цифрових технологій у професійну діяльність фахівців різних галузей, зокрема й у сферу мистецької освіти. Встановлено необхідність модернізації підготовки майбутніх педагогів музичного мистецтва. Метою статті є розкрити особливості визначення і реалізації педагогічних умов підготовки майбутніх педагогів музичного мистецтва. На основі аналізу літератури з проблеми дослідження встановлено, що умова – це сукупність факторів, які сприяють розв’язанню конкретних педагогічних завдань і забезпечують досягнення визначених освітніх цілей. Для виокремлення педагогічних умов формування інформаційної компетентності майбутніх фахівців галузі музичного мистецтва було враховано вимоги до них.
Визначено педагогічні умови для ефективного формування інформаційної компетентності майбутніх педагогів музичного мистецтва із застосуванням цифрових технологій, методів, прийомів та засобів, які сприятимуть ефективному засвоєнню інформатичних дисциплін, опрацюванню матеріалу з фахових дисциплін, а також підтримуватимуть мотивацію майбутніх фахівців до пізнавально-творчої діяльності. Зазначено, що створення сприятливих педагогічних умов є необхідною передумовою для підготовки конкурентоспроможного, інформаційно грамотного фахівця, здатного ефективно функціонувати в умовах сучасного інформаційного суспільства.
Формування інформаційної компетентності вимагає системного підходу, який включає цілеспрямоване проектування освітнього середовища, впровадження інноваційних методів навчання, а також розвиток критичного мислення та самостійної пізнавальної активності майбутніх педагогів.
Посилання
Баловсяк Н. В. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційної компетентності. Теория и методика обучения математике, физике, информатике. 2005. Т. 5. № 3. С. 16-20.
Гермак О. Л. Комплексний підхід до визначення суті поняття педагогічні умови використання електронних освітніх ресурсів у професійній підготовці майбутніх електромонтерів. Професійна освіта: проблеми і перспективи. 2017. № 13. С. 11-15.
Іванова О. Ю. Педагогічні умови забезпечення якості освіти старшокласників ліцею в особистісно-орієнтованій системі навчання : дис. канд. пед. наук : спец. 13.00. 09. 2008.
Калініченко А. І. Педагогічні умови організації самовиховання студентської молоді : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця. 2002. 16 с.
Лазаренко А. Педагогічні умови формування цифрової компетентності майбутніх вихователів. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. С. 202-335.
Литвин А., Мацейко О. Методологічні засади поняття «педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 43-63. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_5
Сагач О. Теоретичний аналіз поняття педагогічні умови у контексті професійного зростання вчителів. Освітні обрії. 2020. Т. 50. № 1. С. 32-35.
Семенова А. В. Словник-довідник з професійної педагогіки. Одеса : Пальміра, 2006. 272 с.
Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво». URL : https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/025-Muz.mystetstvo-bakalavr.28.07.pdf.
Хриков Є. Педагогічні умови в структурі наукового знання. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія :" Педагогічні науки". 2022. № 4. С. 5-10.
Філософський словник соціальних термінів. Київ-Харків : Корвін, 2002. 672 с.
Чемерис О. А. Педагогічні умови забезпечення якості фундаментальної підготовки майбутніх учителів математики : дис. … канд. пед. н. Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2007. 242 с.
Ярмаченко М. Д. Педагогічний словник. Пед. думка, 2001. 514 с.
Яремчук Н., Марусова В. Педагогічні умови організації дистанційного навчання в університеті. Молодий вчений. 2021. № 11 (99). С. 205-210.
Wu Hongwei. Content of information competence of future teachers of music arts. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка» Серія : Педагогічні науки. Чернігів, 2024. Випуск 29-30 (185-186). С. 81-86.