ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВОКАЛУ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Се Сяонань

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-157.2024.05

Ключові слова:

формування готовності до професійної діяльності, підготовка педагогів, викладачі вокалу, освітній процес, педагоги музичного мистецтва, цифрові технології

Анотація

У статті охарактеризовано особливості процесу підготовки майбутніх викладачів вокального мистецтва до використання цифрових технологій у професійній діяльності. Актуалізовано важливість вирішення проблеми формування готовності майбутніх педагогів з вокалу до фахової інтеграції цифрових технологій у навчальний процес. Окреслено можливості цифрових засобів для вирішення широкого спектру дидактичних завдань із врахуванням специфіки вокального мистецтва. Зазначено, що реалізацію процесу формування готовності викладачів до використання цифрових технологій доцільно розглядати як послідовність трьох етапів: мотиваційно-ціннісного, операційно-практичного та рефлексивно-оцінювального. Розкрито зміст кожного етапу, взаємозв’язок завдань та наведено приклади можливостей їх реалізації. Встановлено, що базовим є мотиваційно-ціннісний етап, який передбачає комплексний підхід, що поєднує формування позитивного ставлення до цифрових інновацій, особистісної мотивації а також усвідомлення значущості нових технологій та різноманітності їх можливостей для викладання вокалу і практичний досвід їхнього використання в мистецькій освіті.

Визначено завдання операційно-практичного етапу для формування у студентів практичних умінь використання цифрових інструментів для вирішення фахових завдань. Описано завдання рефлексивно-оцінювального етапу, на якому акцентується увага на самооцінці рівня сформованої готовності викладачів вокалу, що передбачає ретельний аналіз власних досягнень у засвоєнні цифрових технологій та активне використання набутих знань у практиці. Зазначено важливість застосування чітких критеріїв рівня сформованої готовності до використання інструментів дистанційного навчання та створення цифрового контенту для занять з фахових дисциплін вокального мистецтва.

Посилання

Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи / В. Г. Кремень та ін. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2022. Т. 4, № 2. С. 1-49. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223 .

Козир А. та ін. Компетентнісний підхід як методологічний інструмент формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Journal of Higher Education Theory and Practice. 2021. ISSN 21583595. P. 67-73.

Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва : монографія / за заг. ред. В. М. Лабунця. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Д. Г. Зволейко, 2020. 240 с. URL : https://surl.lu/iigtes.

Буйницька О. П. Система педагогічного проєктування інформаційно-освітнього середовища для здійснення підготовки майбутніх соціальних педагогів : монографія. Київ : Ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. 568 с.

Зотова В. Специфіка використання засобів інтерактивних технологій у вокальному навчанні підлітків. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2019. Вип. 170. С. 111-118.

Кулікова С. В. Використання інтерактивних технологій в процесі розвитку професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2021. № 195. С. 81-86. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-195-81-86.

Гончаренко С. Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до саморозвитку у вокально-педагогічній діяльності. Молодь і ринок. 2022. № 11/197. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.252926.

Хижна О. П. Формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до творчої самореалізації у професійній діяльності. Наукові записки. 2023. № 156. С. 146-154. https://doi.org/10.31392/nz-udu-156.2023.17.

Сє Сяолу. Мотиваційно-ціннісний конструкт співацької підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі фахового навчання. Scientific journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 14. Theory and Methodology of Arts Education. 2023. V. 29. P. 100-106. https://doi.org/10.31392/npu-nc.series14.2023.29.13.

Innovative interactive technologies in the training of professional education specialists by means of digital technologies. I. Hevko et al. Journal of Education, Health and Sport. 2023. Vol. 37, No. 1. P. 166-173. https://doi.org/10.12775/jehs.2023.37.01.013 .

Се Сяонань, Застосування цифрових технологій у підготовці викладачів вокального мистецтва у дистанційній освіті. Актуальні проблеми та перспективи технол. і проф.освіти : матеріали VIІ всеукраїнської науково-практ. інтернет-конференції. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 77-78.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ