ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ

Житомирська Т. М., Слабко В. М.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.04

Ключові слова:

педагогічні умови формування технічної культури, формування технічної культури, ; творча діяльність, творчий проект, комп’ютерне проектування, освітній процес, технологічні знання, менеджери морської галузі

Анотація

У статті розглянуто педагогічні умови формування технічної культури здобувачів освіти: забезпечення формування мотивації майбутніх менеджерів морської галузі до здійснення майбутньої професійної діяльності на основі використання сучасних технічних засобів та технологій їх використання; активізація здобувачів освіти у засвоєнні знань, умінь і навичок та розвитку особистісних якостей, важливих для професійної діяльності менеджерів морської галузі через використання інтерактивних технологій навчання та сучасних засобів навчання; використання інноваційних технологій у процесі формування технічної компетентності майбутніх спеціалістів, відповідних сучасним можливостям науково-технічного прогресу; створення інформаційно-освітнього середовища та сучасного навчально-методичного забезпечення; формування рефлексивного мислення.

В експериментальній роботі реалізовувалася методика формування технічної культури здобувачів освіти, виділялися критерії оцінки рівня сформованості технічної культури майбутніх менеджерів морської галузі. Діагностика проводилася з урахуванням наступних показників, які є складовими елементами технічної культури: сформованість технологічних знань; проектно-графічні знання та вміння; дотримання культури праці; практичні вміння та навички; продукт діяльності. Результати підтвердили ефективність розроблених педагогічних умов та методики їх реалізації.

При написанні цієї статті були застосовані різні методи наукового дослідження, зокрема : пошук та аналіз, вивчення та обробка наукової інформації в психолого-педагогічній теорії та практиці з цієї теми, збір статистичних даних, аналіз статистичних даних. Основним очікуваним наслідком публікації цієї статті є можливість впровадження представлених педагогічних умов в освітньому процесі закладів вищої освіти, для найбільш ефективного формування технічної культури здобувачів освіти, що впливає на загальнокультурний, інтелектуальний розвиток особистості загалом.

Посилання

Гуралюк А. Г. Інформаційний менеджмент та його місце у підготовці керівника навчального закладу в системі післядипломної педагогічної освіти. Теорія та методика управління освітою: електронне наукове фахове видання. Випуск 6 (2011). URL: http://umo.edu.ua/images/content

/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_6/8.pdf.

Моделювання компетентнісної професійної освіти в контексті євроінтеграції : монографія / кол. авт. ; за заг. ред. проф. Н. П. Волкової. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2021. 356 с.

Словник-довідник з професійної педагогіки / ред.-упоряд. А. В. Семенова. Одеса : Пальміра, 2006. 272 с.

Великий тлумачний словник української мови / упоряд. Т. В. Ковальова. Харків : Фоліо, 2005. 767 с.

Хриков Є. М. Педагогічні умови в структурі наукового знання. Шлях освіти. 2011. № 2. С. 11-15.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ : ВТФ Перун, 2003. 1440 с.

Грицак Н. Р. Поняття “педагогічні умови” в сучасних педагогічних студіях. м. Ужгород,

-16 лютого 2019 р. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/34feb2019/4.pdf.

Гладуш В. А., Лисенко Г. І. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. Д., 2014. 416 с. URL: http://distance.dnu.dp.ua/ukr/nmmateriali/documents/pedagogikavsh.pdf

Шмоніна Т. А., Глухов І. Г. Сучасні підходи до розуміння поняття “педагогічні умови”. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Вип. 59. Херсон : ХДУ, 2011. С. 65-68. URL: http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/377/1/3852-11305-1-SM.pdf

Сорокотяга І. Організаційно-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх менеджерів у галузі морського та річкового транспорту. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 3 (107).

Потапчук О. Організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Серія “Педагогіка, соціальна робота”. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. 2015. Вип. 37. С. 141-143. URL: http://nbuv.gov.uaUJRN/Nvuuped_2015_37_46

Демидова Г. А. Організаційно-педагогічні умови формування лідерського потенціалу менеджера соціально-трудової сфери в рефлексивної середовищі додаткової професійної освіти. Педагогічні та психологічні науки: актуальні питання : матеріали Міжнародної заочної науково-практичної конференції. Ч. І. (31 жовтня 2012 року). 2012. 200 с.

Єжова О. Сутність організаційно-педагогічних умов педагогічного процесу. Психолого-педагогічні науки. 2014. № 3. URL: https://core.ac.uk/downloadpdf32308608.pdf

Чижевський Б. Г. Організаційно-педагогічні умови становлення ліцеїв в Україні : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 ; Інститут педагогіки АПН України, 1996. 249 с.

Литвин А. В. Методологічні засади поняття “педагогічні умови”: на допомогу здобувачам наукового ступеня. Львів : СПОЛОМ, 2014. 76 с.

Макаренко Л. Л. Освітній маркетинг в системі професійної освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 59 / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова ; [ред. колегія : В. П. Андрущенко [та ін.]. Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. С. 92-98.

Теоретико-методичні аспекти формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування : навчально-методичний посібник / В. І. Майковська ; наук. ред. О. М. Семеног. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. 226 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ