ВІРТУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Зазимко Н. М., Малежик М. П.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.05Ключові слова:
неперервна педагогічна освіта, основні етапи впровадження проєктів в освітній процес, віртуальне освітнє середовище, Moodle, хмарні сервіси, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
У статті досліджено та впроваджено можливості організації віртуального освітнього процесу у системі неперервної освіти вчителів. В результаті дослідження була побудована модель віртуального освітнього середовища, в основі якої використана платформа Moodle, як складова частина освітнього середовища. Представлено структурну схему та основні положення запропонованої моделі. Хмарно-орієнтовані сервіси поєднані єдиною системою входу з системами управління навчальними закладами та системами для спільної роботи. Подано веб-орієнтований навчальний курс, як комплекс навчально-методичних матеріалів та освітніх послуг, створених для організації індивідуального та групового навчання з використанням веб-орієнтованих технологій. Основною особливістю такого навчального курсу є підтримка навчального процесу на всіх формах (стаціонарна, заочна, дистанційна) навчання, а також те, що такий навчальний засіб призначений для оволодіння навчальним матеріалом під керівництвом викладача. Викладач має змогу самостійно (або за допомогою методиста, модератора) вносити навчальні матеріали до навчального курсу, надсилати повідомлення слухачам, розподіляти, збирати та перевіряти завдання, проводити анкетування та тестування, вести електронні журнали обліку оцінок та відвідування, налаштовувати різноманітні ресурси курсу тощо.
Показано, що використання віртуального освітнього середовища надає змогу інтегрувати сучасні освітні ресурси, навчальні програми, засоби, інформаційно-комунікаційні технології в єдину систему та автоматизувати управління освітнім процесом підвищення кваліфікації вчителів. Використання сукупності інноваційних ресурсів, інструментів технологій, форм, методів сервісів, сприяло досягненню освітніх цілей, закладених в розроблених освітніх програмах.
Посилання
Карташова Л., Кириченко М., Олійник В., Сорочан Т. Соціально-педагогічний контекст безперервної освіти для миру у відкритому університеті в умовах інформаційного суспільства. Освіта для миру = Edukacja dla pokoju : зб. наук. пр. : у 2-х т. / редкол. : Кремень В. Г. (голова), Коцур В. П., Ничкало Н. Г., Шльосек Ф. (заст. гол.). Київ : ТОВ. “Юрка Любченка”, 2019. Т. 2. С. 229–246.
Василенко Н. В. Технологія організації самостійної роботи в системі безперервного навчання педагогічних працівників [Електронний ресурс]. Електронне народне фахове видання. URL : https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2880.
Воротникова І. П. Удосконалення післядипломної педагогічної освіти на основі впровадження ІКТ [Електронний ресурс]. URL : http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp18
/vorotnikova_zaporozhe_ statja.pdf.
Давидовський М. В., Сокол І. М. Організація віртуального освітнього процесу в системі післядипломної освіти. Тези доповідей ІV Міжнародної конференції “Інформаційні технології в освіті, науці і техніці” (ІТОНТ-2018). Черкаси : ЧДТУ, 2018. С. 68-70.
Кудін А. П., Вакуленко І. В. Теоретичні засади підготовки викладача дистанційного навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. Вип. 18. С. 125-131.
Шевчук Л. Д. Неперервна професійна освіта майбутніх учителів математики засобами ІКТ: теоретичні та методичні засади : монографія. Київ : ОЛДІ – ПЛЮС, 2019. 465 с.
Франчук В. М. Методика навчання інформатичних дисциплін в педагогічних університетах з використанням веб-орієнтованих систем : монографія. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. 434 с.
Зазимко Н. М., Сергієнко В. П., Франчук В. М. Результати впровадження моделі відкритого освітнього середовища підвищення кваліфікації вчителів. Науково-методичні засади модернізації системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників в інформаційному суспільстві / за заг. ред. професора В. П. Сергієнка. Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2021. С. 265-284.