ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Макаренко Л. Л., Гамула І. А., Чиж В. В.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.09Ключові слова:
галузь, фізичної культури і спорту, інформатизація, цифрові технології, інтерактивне освітнє середовище, цифрова компетентністьАнотація
У статті висвітлено питання оволодіння сучасними цифровими технологіями і ресурсами та їхнього використання, що стає одним з основних компонентів професійної підготовки сучасного фахівця у галузі фізичної культури і спорту. Це пов’язано з інтенсивним розвитком суспільства, необхідністю адаптації фахівців до нових життєвих реалій, а також із впровадженням дистанційного навчання.
Розглянуто наукові погляди вчених на питання модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі фізичної культури і спорту, які характеризуються різноаспектністю, що можна пояснити наявністю значної кількості тлумачень понять, які останніми роками отримали поширення у галузі фізичної культури і спорту, зокрема: “освіта”, “цифрова компетентність”, “цифровізація” тощо.
Нинішня система освіти ґрунтується на необхідності розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, що надаватиме можливість швидко приймати рішення та вирішувати проблеми у майбутній професійній діяльності. З огляду на це, викладачі та студенти повинні активно використовувати цифрові технології під час навчання, щоб підвищити ефективність перебігу освітнього процесу.
Зазначено, що сучасні умови організації та реалізації комунікації між викладачем і здобувачами освіти вимагають розроблення і впровадження в освітній процес профільних ЗВО професійно орієнтованих програмних і програмно-педагогічних засобів і курсів.
Доведено, що у галузі фізичної культури і спорту, як і в багатьох інших, виникла необхідність переходу від традиційних засобів до використання цифрових технологій, які дають можливість здійснювати збір, обробку і передачу інформації, проводити самоосвітню діяльність та фізкультурно-оздоровчу роботу з населенням, якісно змінювати зміст, методи та організаційні форми навчання, займатися підготовкою висококваліфікованих спортсменів тощо.
Посилання
Арефьєв В. Г. Основи теорії та методики фізичного виховання : підручник. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. 268 с.
Базильчук О. Культурологічний підхід у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної реабілітації до роботи з відновлення здоров’я спортсменів. Молодь і ринок. 2015. № 11. С. 119-123.
Бахмат Н. Особливості освітньо-наукової підготовки магістрів в умовах інформатизації освіти. Молодь і ринок. 2018. № 6 (161). С. 22-27.
Биков В. Ю., Спірін О. М., Пінчук О. П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). Зб. наук. пр. Київ, 2017. С. 8-191.
Василенко М. М., Денисова Л. В. Методологічні підходи до дослідження професійної підготовки майбутніх фітнес-тренерів у вищих навчальних закладах. Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Зб. наук. пр. Київ, 2017. Випуск 5К(86)17. С. 55-59.
Макаренко Л. Л. Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури педагога : монографія. Київ : ФОП / Грінь Д. С., 2012. 478 с.
Макаренко Л. Л. Інформаційна культура сучасного фахівця як складова освітнього потенціалу нації. Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету : матеріали звітної науково-практичної конференції викладачів, докторантів та аспірантів. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. С. 68-70.
Навчання на основі інтернет-технологій (e-learning) у вищих закладах освіти фізичної культури і спорту: проблема реалізації. Молодь та олімпійський рух : зб. матеріалів Х Міжнар. наук. конф. / Шинкарук О. А., Денисова Л. В., Степаненко О. О., Харченко Л. А., Герасименко С. О., Голованова Н. Л. Київ : НУФВіСУ, 2017. С. 6-335.
Ячнюк І. О., Ячнюк Ю. Б., Ячнюк М. Ю. Підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання до професійної діяльності. Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт : зб. наук. пр. Чернігів, 2016. 139 (1). С. 71-369.