ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ ВИКЛАДАЧА
Марищук О. Ю., Коломийцева А. О.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.10Ключові слова:
розвиток, сутність майбутнього викладача, професійна сутність, освітньо-розвиваюче середовище, творча діяльність, життєвої стратегії, розум, інтелект, здібності, навчально-виховний процесАнотація
У статті розглянуто особистісно-професійній саморозвиток викладача як вихідне психолого-педагогічне поняття. В межах цього підходу педагогічну діяльність описують з погляду тих вимог, що висуваються до викладача при її виконанні. Приділяється увага до місця особистості викладача в освітньому процесі, до головних шляхів розвитку професійної діяльності викладача згідно з умовами сучасного освітнього процесу, а також шляхам створення такого освітньо-розвиваючого середовища, в якому творча діяльність викладача професіонала відігравала б головну роль. Також розглядається необхідність розвивати прагнення й потребу викладача усвідомити свою особистісну і професійну сутність, місце і призначення в навчальному організмі, що розвивається, готовність до безперервного професійного самовдосконалення. Наголошується на значущості виховання, яке має сприяти розвиткові самостійності мислення і винахідництву, як і розум людини, що розвивається самостійно у дії.
Сьогодні своїми основними завданнями педагогічні колективи вищих навчальних закладів вважають розвиток кожного студента з домінантою індивідуальних і творчих можливостей та формування цілеспрямованої особистості, здатної до саморегуляції передбачення, конструювання власної життєвої стратегії. Виходячи з цього модернізується організація навчально-виховного процесу. Орієнтиром змісту освіти є праця на особистість. В минулому роль учня в системі освіти мала виходити з потреб держави. Сьогодні акценти розставлено інакше: маємо зробити людину такою, щоб вона могла вирішувати державні завдання за своїм покликанням, бути високоморальною, духовно розвиненою, мобільною в своєму розвитку. Адже корисна діяльність людини – це результат розвитку її розуму, інтелекту, здібностей.
Посилання
Бобир О. Етикет учителя : навч.-метод. посіб. Київ : Ленвіт, 2004. 192 с.
Кузьмінський А. Педагогічна майстерність викладача вищої школи та її вплив на якість навчання. Педагогічна наука: Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. 2010. 2.
Софій Н. З., Кузьменко В. У. Про сто один метод активного навчання. Крок за кроком. 2003. 116 с.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібн. Київ : А.С.К., 2003. 192 с.