РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
Нищак І. Д., Павловський Ю. В., Матвісів Я. Я., Улич А. І.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.12Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, комп’ютерна графіка, професійна підготовка, трудове навчанняАнотація
У статті досліджено дидактичний потенціал комп’ютерної графіки, з’ясовано її роль та значення у процесі професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання.
Системна методична робота студентів з комп’ютерною графікою уможливлює: формування практичних умінь і навичок художньо-творчої, креслярсько-графічної та конструкторсько-технологічної діяльності; активізацію пізнавальних процесів особистості (сприймання, відчуття, пам’ять, мислення); розвиток творчих здібностей майбутніх фахівців; поглиблення чуттєвого пізнання, позитивних емоцій; естетичне сприйняття студентами навколишньої дійсності; інтенсифікацію освітнього процесу.
Посилення ролі та значення комп’ютерної графіки для професійного становлення майбутніх учителів трудового навчання можливе завдяки дотриманню комплексу педагогічних умов, спрямованих на: 1) активізацію пошуково-творчої діяльності студентів, стимулювання розвитку творчих якостей особистості (використання навчальних завдань, вирішення яких передбачає активізацію мисленнєвих процесів особистості; залучення студентів до вирішення проблемних ситуацій, що потребують активізації інтелектуального та емоційного досвіду; постановка перед студентами навчально-творчих завдань, що потребують уявного (віртуального) експерименту); 2) формування позитивного емоційного настрою суб’єктів навчання (організація різних видів та форм художньо-творчої та проектно-конструкторської діяльності студентів; створення проблемних ситуації; використання методу порівняльного аналізу одержаних розв’язків завдань; створення у навчальному приміщенні (комп’ютерному класі) атмосфери творчої співпраці); 3) стимулювання творчої самореалізації здобувачів освіти (залучення студентів до художньо-творчої діяльності, спрямованої на послідовне засвоєння наочно-виражальних можливостей основних інструментальних засобів комп’ютерної графіки та формування уявлень про основні етапи творчого процесу; орієнтація студентів на вирішення навчально-творчих завдань практичного спрямування).
Посилання
Глазунова О. Г. Методика навчання майбутніх фахівців аграрного профілю засобами комп’ютерної графіки : дис. канд. пед. наук. Київ, 2003. 239 с.
Кондратова В. В. Дидактичні умови застосування комп’ютерної графіки в навчанні учнів
-7 класів загальноосвітньої школи : дис. канд. пед. наук. Харків, 2005. 259 с.
Корешков В. В. Развитие творческих способностей студентов художественных специальностей в процессе занятий компьютерной графикой : дисс. канд. пед. наук. Москва, 2000. 133 с.
Нищак І. Д., Курач М. С. Особливості навчання майбутніх учителів технологій художньому проектуванню засобами комп’ютерної графіки. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2017. Вип. 8. С. 33–41.
Нищак І. Д. Окремі аспекти формування творчої активності майбутніх учителів трудового навчання засобами комп’ютерної графіки. Молодь і ринок. 2006. № 8. С. 80–83.
Нищак І. Д., Моштук В. В. Комп’ютерна графіка : навч. посіб. Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2007. 352 с.