НЕОЛІБЕРАЛІЗМ ЯК ЕПОХА НОВОГО ПРОЯВУ ТРАДИЦІЇ У ПОШУКУ ВЛАСНОГО СТИЛЮ ВИКОНАВЦІВ СУЧАСНОЇ FOLK MUSIC
Попович Н. М., Китенко Ю. С., Цзі Чжидань
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.13Ключові слова:
folk music, folk виконавці, неолібералізм, традиція, когнитивный стиль, музична культураАнотація
Епоха неолібералізму в інформаційному суспільстві обумовлена специфікою останнього, в якому саме інформація та комунікативність стають домінантними ознаками. Таке суспільство зорієнтоване на отримання інформації не лише про себе, а й про навколишнє середовище та особистість, яка має гнучко адаптуватися до нього. Особливо великий вплив має інформаційний простір на формування ціннісних структур свідомості молодої людини.
У статті охарактеризовано стиль сучасних виконавців нового покоління folk music як самостійну форму комунікацій XXI століття та пошук нового прояву Традиції. Виокремлено його визначальні риси, серед яких: індивідуальність, колективність, мікстова природа, усність та порушення канону. Тенденція сценічного втілення folk music широко відчиняє браму сучасності. Зараз чи не кожен другий виконавець звертається у своїй творчості до мотивів народної пісні, навіть ті, чий стиль не має нічого спільного з folk. Сучасна популярна музика своїм спрощенням підсвідомо тяжіє до народних пісень, адже будується за тим самим принципом, що і давні обрядові пісні – вузький діапазон і багато повторів. Поясненням цього є, мабуть, те, що еволюція не відходить від традиції, навіть із втіленням у різні форми.
Аналіз творчого доробку українських folk гуртів “Фолькнери”, “Onuka”, “Go_A” та китайських виконавців підтверджує, що синтезування етніки з сучасним аранжуванням може мати окреме місце в системі напрямів популярної музики і сприяти формуванню цікавого музичного контенту з національним забарвленням. Входження української музики до світового музичного контексту обумовлене новаторським підходом вітчизняних музикантів, їх унікальною творчою позицією та пошуком шляхів репрезентації своєї культури.
Посилання
Грица С. Трансмісія фольклорної традиції: Етномузикологічні розвідки. Київ-Тернопіль : “Астон”, 2002. 236 с.
Лукашенко Л. Весільні наспіви Північного Підляшшя (До питання типології). Волинь філологічна : Текст і контекст / Західнополіський діалект у загальноукраїнському і всеслов’янському контекстах. Луцьк, 2007. Вип. 4. С. 306-322.
Манько С. Б. Полістилістичність естрадного вокального мистецтва на початку XXI ст. (на прикладі українських сучасних артистів). Культура України. 2017. Вип. № 57. С. 232-240.
Півфінал Євробачення-2021: виступ Go_A та вихід у фінал| HALLO, Євробачення. Суспільне | Новини (uk). Процитовано 2021-05-21.)
Andreiko O., Savchenko R., Vasilenko L., Khizhna O., Savchenko Y. (2019) Creative Cooperation of Subjects of the Educational Process in the Context of Musical Activity. Journal of History Culture and Art Research (ISSN: 2147-0626) Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi . Vol. 8, No. 1, March. 2019.
Khyzhna О., A. Lendel-Sarkevich А. (2018) Peace Education as Arts Education: In Search of New Strategies. Philosophy and Cosmology, Volume 21 The Academic Journal ISSN 2518-1866 (Online), ISSN 2307-3705 (Print) Web of Science.
URL : https://notatky.com.ua/folknery-son/