ТВОРЧА ВЗАЄМОДІЯ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА З ВИХОВАТЕЛЯМИ І ФАХІВЦЯМИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Савченко Р. А.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.15

Ключові слова:

музичний керівник, вихователь, фахівці-предметники, заклад дошкільної освіти, педагогічний супровід дошкільника, інноваційні форми творчої взаємодії

Анотація

Стаття присвячена проблемі творчої взаємодії музичного керівника з вихователями та фахівцями-предметниками закладу дошкільної освіти (ЗДО). Метою статті є теоретичне обґрунтування проблеми у педагогічній науці і практиці та визначення інноваційних форм творчої взаємодії музичного керівника з вихователями та фахівцями-предметниками закладу дошкільної освіти. Доведено, що звернення до супроводу дошкільника в освітньому закладі як системі професійної діяльності команди педагогів, дало розуміння, що творча взаємодія музичного керівника, вихователів та фахівців-предметників має бути спрямована на створення психолого-педагогічних умов, що сприяють розвитку дитини залежно від її індивідуальних особливостей, з урахуванням її життєвого досвіду, та сприяти гармонійному перебігу процесів соціалізації та індивідуалізації, цілісному розвитку дошкільника. 

Виділено інноваційні форми діяльності, звернувшись до яких можна підвищити ефективність спільних творчих дій цих фахівців. До них належать: розробка діагностичних карт музичності дітей; спільне проєктування планів роботи, створення проміжних діагностик та методів музичного розвитку дітей, спільне обговорення педагогічних умов, взаємоконсультації, діагностика та самодіагностика учасників освітнього процесу, взаємовідвідування занять; музичні вечори та зустрічі з музикою, спільне створення плану на навчальний рік, спільне проєктування музично-освітнього оточення, професійні рекомендації та поради, використання музики у рішенні різних завдань виховання та розвитку дошкільників. Зроблено висновок, що головним напрямком творчої взаємодії музичного керівника, вихователів, фахівців-предметників є взаємозбагачення їхнього професійного досвіду, яке має бути зворотним. Проблема пошуку нових, ефективних форм творчої взаємодії залишається актуальною.

Посилання

Савченко Р. А. Музично-педагогічна компетентність майбутнього вихователя та музичного керівника дошкільного навчального закладу: теорія та методика : навчально-методичний посібник. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. 295 с.

Танько Т. П. Теорія та практика музично-педагогічної підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів у педагогічних університетах : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.04. Харків, 2004. 503 с.

Торяник Т. Ю. Теория и методика музыкального развития детей : учебно методическое пособие для педагогических коледжей и вузов [Текст] / Е. А. Дубровская, Т. Ю. Торяник. М. : МГПУ, 2006. С. 5-23.

Шипицына Л. М., Хилько А. А., Галлямова Ю. С., Демьянчук Р. В., Яковлева Н. Н. Комплексное сопровождение детей дошкольного возраста / под науч. ред. проф. Л. М. Шипицыной. СПб. : “Речь”, 2003. 240 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ