АКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ КОНТИНУУМІ КУРСАНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ЛОГІСТИКИ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Боженко В. О.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-159.2025.16

Ключові слова:

активні методи навчання, імітаційні засоби, ігрові методи, неігрові методи, освітній континуум, курсанти факультету логістики, Національна академія Національної гвардії України, професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями в українських закладах освіти, критичне мислення, вища військова освіта

Анотація

У статті проаналізовано активні методи навчання як важливий елемент підготовки здобувачів вищої освіти факультету логістики Національної академії Національної гвардії України. Особлива увага приділяється імітаційним ігровим і неігровим засобам, які сприяють інтеграції теоретичних знань і практичних навичок, розвитку критичного мислення, ухвалення управлінських рішень у складних умовах та адаптації до динамічних професійних викликів. У цьому дослідженні актуалізується проблема недостатнього використання активних методів навчання у сучасній системі підготовки офіцерів, що зумовлює потребу в модернізації навчальних програм.

Проаналізовано сучасні тенденції впровадження імітаційних засобів у вищій освіті, зокрема у військових закладах, ураховуючи специфіку завдань, які стоять перед офіцерами, які працюють у напрямі логістичного забезпечення. Застосування цих методів сприяє формуванню компетентностей, необхідних для виконання завдань із забезпечення матеріально-технічних, інформаційних і транспортних потреб Національної гвардії України. Виявлено переваги активного навчання, зокрема його здатність сприяти кращому засвоєнню матеріалу, підвищенню мотивації курсантів до навчання та підготовки до реальних ситуацій у професійній діяльності.

У статті представлені рекомендації щодо вдосконалення навчальних програм факультету логістики з урахуванням впровадження активних методів навчання, таких як імітаційні ігри, навчальні кейси, моделювання ситуацій та аналіз нестандартних завдань. Відзначено, що систематичне використання активних методів сприяє ефективній підготовці курсантів, забезпечуючи їхню готовність до виконання завдань за призначенням у динамічних умовах військової служби. Результати дослідження мають практичне значення для підвищення якості вищої військової освіти та формування конкурентоздатних фахівців.

Посилання

Вахрушева Т. Ю. Теоретичні аспекти активних методів навчання. URL : https://sportpedagogy.org.ua

/html/journal/2008-03/08vtyaml.pdf?form=MG0AV3

Ільченко О. А. Культура академічної доброчесності в освітньо-науковому просторі здобувачів вищої освіти: досвід Національної академії Національної гвардії України. The history of formation and modern development of pedagogy and psychology : collective monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022. Р. 134-157. DOI : https://doi.org/10.30525/978-9934-26-245-6-7

Литовченко І. М. Особливості андрагогічної моделі навчання за М. Ноулзом. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2011, № 4-5. С. 172-181. URL : https://repository.sspu.edu.ua

/server/api/core/bitstreams/e125bd45-f6f3-435d-9988-4cb5a37e586b/content

Навчання через досвід: як застосувати на практиці. URL : https://capital360.com.ua

/samorozvytok/navchannia-cherez-dosvid-iak-zastosuvaty-na-praktytsi

Хома Т. В. Активні методи навчання в педагогіці вищої школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. пр. наук. / [редкол. : А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2020. Вип. 69. Т. 3. С. 149-152. DOI : https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.69-3.30

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ