ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗА SCRUM ТЕХНОЛОГІЄЮ
Забранський В. Я.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-163.2025.06Ключові слова:
SCRUM, EduScrum, математика, НУШ, фасилітатор, спринт, SCRUM-дошка, командна робота, навчальні стратегії, рефлексіяАнотація
В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗА SCRUM ТЕХНОЛОГІЄЮ
У статті розглядається можливість використання SCRUM-технології в процесі навчання математики у закладах загальної середньої освіти в умовах реалізації Концепції «Нової української школи». Актуальність теми зумовлена необхідністю пошуку ефективних освітніх підходів, які забезпечують розвиток математичної компетентності учнів, підвищення мотивації, залучення до активної навчальної діяльності. Акцентується увага на специфіці SCRUM як проєктної методики, адаптованої до потреб освітнього процесу у форматі EduScrum. Основними структурними компонентами даної технології виступають спринти, SCRUM-дошка, щоденні стендапи, ретроспективи та командна взаємодія. Підкреслюється важливість дотримання базових принципів EduScrum, серед яких: розподіл відповідальності між учасниками освітнього процесу, організація навчальної діяльності у форматі командної роботи, поетапність засвоєння навчального матеріалу, візуалізація прогресу, рефлексія та самооцінювання. Описано модель організації навчання математики за SCRUM: формування навчального беклогу, розподіл тем на спринти, постановка цілей, планування, реалізація та оцінювання результатів.
Особлива увага приділяється підготовці учнів до роботи за новою технологією. Розкрито переваги впровадження SCRUM у навчальний процес: підвищення мотивації, розвиток комунікаційних та соціальних навичок учнів. Наголошується на зміні ролі вчителя – від транслятора знань до фасилітатора, який координує, підтримує та надає зворотний зв'язок. Визначено методичні стратегії проєктування освітнього контенту, що сприяють ефективному засвоєнню математичного матеріалу через командну та структуровану діяльність. SCRUM позиціонується як перспективний інструмент реалізації компетентнісного підходу в навчанні математики. Наголошено на викликах та перспективах впровадження методики у шкільну практику, зокрема необхідність підготовки педагогів та адаптації навчального середовища. У підсумку, SCRUM подається як перспективна технологія навчання математики, що здатна зробити його більш ефективним.
Посилання
Корнілова Т. Edu Scrum метод: можливості та практичне використання. Педагогічна Житомирщина. 2023. № 3 (31).
Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ : А.С.К., 2004. 192 с.
Романчук С. В. Особливості застосування скрам-методології в дискурсі викладання ділової англійської мови. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. 75, Т. 2. С. 179-183.
Руснак Т. М. Інноваційна технологія навчання EduScrum. Національна освітня платформа «Всеосвіта» : веб-сайт. URL : https://vseosvita.ua/library/statta-innovacijna-tehnologia-navcanna-eduscrum-465841.html.