ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В НУШ
Кириленко Н. І., Маценко С. М.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-163.2025.07Ключові слова:
онлайн-ресурси, Нова українська школа, українська література, ІКТ, цифровізаціяАнотація
Використання онлайн-ресурсів у Новій українській школі під час вивчення літератури може значно покращити освітній процес, зробивши його більш інтерактивним, доступним та цікавим для учнів. Інформаційно-комунікаційні технології надають можливість для інтерактивного, особистісно орієнтованого навчання, що відповідає потребам сучасних учнів, які навчаються в умовах цифровізації. ІКТ стають інструментом, що сприяє активній участі учнів у освітньому процесі, підвищуючи їхню мотивацію та інтерес до літератури.
Сьогодні, у результаті трансформації освіти, учні повинні вміти аналізувати твори, порівнювати тексти вітчизняних та зарубіжних авторів, а також висловлювати власну думку щодо прочитаних матеріалів. Для підвищення рівня зацікавленості учнів творами українських письменників вчителям необхідно вміло застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології. Онлайн-інструменти, такі як віртуальні бібліотеки, аудіокниги, інтерактивні вправи, відеоматеріали та онлайн-платформи для обговорення, допомагають учням глибше зануритися у світ художнього твору, розвивати критичне мислення та творчі здібності. Електронні бібліотеки, аудіокниги та інтерактивні видання дозволяють учням отримати доступ до широкого кола творів, зокрема тих, які не представлені в традиційних підручниках. Це допомагає розширити досвід читання та ознайомити учнів з різними жанрами та стилями літератури. Інтерактивні вправи, вікторини та дискусійні форуми стимулюють учнів аналізувати прочитане, висловлювати власні думки та обговорювати твір з іншими.
Використання мультимедійних ресурсів, таких як відео, аудіо та анімація, робить процес вивчення літератури більш захопливим та емоційним. Це сприяє підвищенню мотивації учнів до читання та вивчення літератури. Онлайн-ресурси дають змогу адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб та можливостей кожного учня. Робота з онлайн-ресурсами сприяє розвитку цифрової грамотності, комунікативних навичок, співпраці та критичного мислення, які необхідні для успішної адаптації в сучасному світі.
Посилання
Дудка О. Використання ІКТ на уроках української мови та літератури. URL : https://naurok.com.ua
/vikoristannya-ikt-na-urokah-ukra-nsko-movi-ta-literaturi-119657.html.
Жук О. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вивченні економіки. URL : https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/Zhuk_PROCEEDING-IES-2016.pdf.
Квасова І. Упровадження дослідницької діяльності та застосування ІКТ на уроках української мови та літератури як засіб підвищення пізнавальної активності учнів. Реалізація програми інноваційного освітнього проєкту «Я – дослідник» : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. Київ : Видавничий дім «Освіта», 2020. С. 104-112. URL : https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint
/722740/1/%D0%97%D0%B1_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86_%D0%AF_%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_2019.pdf#page=104.
Ломоносова Т. Використання ІКТ на заняттях з української літератури. Smart-освіта: ресурси та перспективи : матеріали Міжнар. наук.-метод. конф. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. С. 187-190. URL : https://knute.edu.ua/file/Mg==/526591fae69a86fb16855b2824710b8c.pdf#page=187.
Романова А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій. URL : https://molodyivchenyi.ua
/index.php/journal/article/view/5899/5770.
Статівкіна С. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ). URL : https://naurok.com.ua/informaciyno
-komunikaciyni-tehnologi-ikt-376615.html.
Фоміних Н. Сутність поняття «інформаційно-комунікаційні технології» та їх значення на сучасному етапі модернізації освіти. URL : https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload
/123456789/58651/5/Fominykh_Sutnist_poniattia_informatsiino_komunikatsiini_tekhnolohii.pdf;jsessionid=EE0B98A45166F1C6B45AD46577BD9E46.
Шаров С. Особливості розробки електронного підручника з української літератури. URL : https://www.researchgate.net/profile/Sergii-Sharov/publication/350201538_FEATURES_OF_THE_
DEVELOPMENT_OF_ELECTRONIC_TEXTBOOK_ON_UKRAINIAN_LITERATURE/links/606c040fa6fdccad3f755aad/FEATURES-OF-THE-DEVELOPMENT-OF-ELECTRONIC-TEXTBOOK-ON-UKRAINIAN-LITERATURE.pdf
Швиденко О. Методика використання онлайн ресурсів на уроках української мови та літератури під час дистанційного навчання. URL : https://naurok.com.ua/metodika-vikoristannya-onlayn-resursiv-na-urokah-ukra-nsko-movi-ta-literaturi-pid-chas-distanciynogo-navchannya-336030.html.