Теоретичні засади підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до проєктної діяльності у закладах позашкільної освіти Китайської Народної Республіки
СЛАБКО В. М., ЯОЦЮАНЬ Цзинь
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-164.2025.22Ключові слова:
проєктне навчання, проєктна діяльність, підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва, позашкільна освіта в КНР, конструктивістська педагогіка, дослідницько-орієнтоване навчанняАнотація
Теоретико-концептуальне дослідження присвячено аналізу провідних засад проєктного навчання (Project-Based Learning, PBL) як у процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва для закладів позашкільної освіти Китайської Народної Республіки, так і як мету щодо опанування ними компетентності впровадження проєктної діяльності. Зважаючи на сучасні дослідження, насамперед китайських, учених, у статті проаналізовано адаптивність проєктного навчання до конструктивістської та дослідницько-орієнтованої педагогіки з акцентом на особистісно орієнтовані, колаборативні та креативні освітні стратегії. Визначено основні педагогічні умови ефективного впровадження PBL через інтегровані навчальні програми, підготовку викладачів і використання інформаційних і цифровоих технологій.
У статті схарактеризована термінологічна відповідність між західними освітніми поняттями й українським педагогічним дискурсом з метою забезпечення концептуального доступу для українських дослідників і методистів.
Шляхом узагальнення сучасної наукової літератури методом синтезу визначено фахові компетентності, які розвиває проєктне навчання і проєктна діяльність у майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема критичне мислення, комунікаційні навички, рефлексивну практику та інформаційно-цифрову грамотність. Особливу увагу приділено особливостям системи позашкільної освіти в культурному й інституційному контексті Китаю, де колективне навчання, дисципліна й діяльність, пов’язана з музичним виконанням, суттєво впливають на розробку педагогічних стратегій. Ці чинники враховуються під час адаптації моделей PBL до освітніх систем інших країн.
Стаття розкриває зміст концептуальних основ, умов реалізації та очікуваних компетентнісних результатів підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до проєктної діяльності у закладах позашкільної освіти КНР. Окрім того, у статті запропоновано цілісну теоретичну концепцію, яка сприяє вдосконаленню підготовки вчителів музичного мистецтва завдяки застосуванню оригінальних, завданнєво-орієнтованих стратегій навчання та слугує підґрунтям для подальших емпіричних і прикладних досліджень у галузі музично-педагогічної освіти на міжнародному рівні.
Посилання
Cai Z., Zhu J., Yu Y., Tian S. Elementary school teachers’ attitudes towards project-based learning in China. Humanities and Social Sciences Communications. 2023. Vol. 10. № 1. P. 1-11. URL : https://www.nature.com/articles/s41599-023-02206-8
Cheng L., Wang M., Chen Y., Niu W., Hong M., Zhu Y. Design my music instrument: A project-based science, technology, engineering, arts, and mathematics program on the development of creativity. Frontiers in Psychology. 2022. Vol. 12. Article 763948. URL : https://www.frontiersin.org
/articles/10.3389/fpsyg.2021.763948/full
Fang Z. Practical problems and strategies of music course project-based learning in compulsory education. International Conference The Future of Education, 2024. URL : https://conference.pixel-online.net/FOE/files/foe/ed0014/FP/8894-CDEV6520-FP-FOE14.pdf
Ji R. An exploration of the adoption of inquiry-based learning within the teaching of musicality within the Chinese primary music classroom under the auspices of the Chinese national music curriculum : Doctoral dissertation. Newcastle University, 2024. URL : http://theses.ncl.ac.uk/jspui/handle/10443/6450
Kalyanov A. A hybrid approach to teaching Chinese through digital humanities, CALL, and project-based learning. Journal of Technology & Chinese Language Teaching. 2024. Vol. 15. № 2. URL : https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&profile=ehost&scope=site&authtype=crawler&jrnl=1949260X&asa=N&AN=182318772
Liu Y., Li Y., Zhao T. Integrating weak generative AI with project-based learning: The LivePBL DEEP method in hybrid music education. In: Generative Artificial Intelligence Empowered Learning. Chapman and Hall/CRC, 2025. P. 33-62. URL : https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.1201/978100
-2/integrating-weak-generative-ai-project-based-learning-ying-liu-yuanyuan-li-ting-zhao
Mamedov N. Student-led music curriculum: Achieving self-regulated learning through project-based and inquiry-based pedagogies. International Journal of Learning and Teaching. 2022. Vol. 8. № 2. P. 99-107. URL : https://www.ijlt.org/uploadfile/2022/0516/20220516052908803.pdf
Meng Z., Attapaiboon T., Jantharajit N. Developing the abilities of music students: A blended teaching approach based on inquiry-based and task-based learning. Open Journal for Educational Research. 2024. Vol. 8. № 2. P. 37-48. URL : https://eric.ed.gov/?id=EJ1458553
Nakanishi C. Cross-cultural exchange through music: Exploring the potential of PBL. American Research Journal of Humanities & Social Science. 2025. Vol. 8. № 12. P. 283-294. URL : https://www.arjhss.com/wp-content/uploads/2025/01/D812834.pdf
Nan J. In-depth practice and strategic exploration of project-based learning in primary and secondary school music teaching. Open Access Library Journal. 2025. Vol. 12. № 6. P. 1-9. URL : https://www.scirp.org/journal/paperinformation?paperid=143641
Qisen Z., Jamaludin K. A., Nasri N. M., Jinglong L. A conceptual framework for curriculum development utilizing the FCM module in a flipped classroom for music theory. International Journal of Religion. 2024. Vol. 5. № 11. P. 5125-5135. URL : https://www.researchgate.net/publication/382806798_A_Conceptual_Framework
_for_Curriculum_Development_Utilizing_the_FCM_Module_in_a_Flipped_Classroom_
for_Music_Theory
Qisen Z., Jamaludin K. A., Nasri N. M., Jinglong L. A systematic literature review on constructivist music teaching reform based on China National Knowledge Infrastructure (CNKI) database. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development. 2024. Vol. 13. № 2. P. 1-15. URL : https://www.researchgate.net/publication/380167737_A_Systematic_
Literature_Review_on_Constructivist_Music_Teaching_Reform
The role of project-based learning with activity theory in teaching effectiveness: Evidence from the internet of things course. Education and Information Technologies / Dai Z., Yang Y., Chen Z., Wang L., Zhao L., Zhu X., Xiong J. 2025. Vol. 30. № 4. P. 4717-4749. URL : https://link.springer.com
/article/10.1007/s10639-024-12965-9
Wuttphan N., Klinhom N. The role of project-based learning in promoting preservice teachers' communicative capabilities. Journal of Education and Learning. 2023. Vol. 12. № 1. P. 52-60. URL : https://eric.ed.gov/?id=EJ1381107
Xia L. Pedagogical approaches in music education in New Zealand and China: Master’s thesis. University of Auckland, 2022. URL : https://researchspace.auckland.ac.nz/bitstreams/b28cba22-1d8c-4724-a353-6f22eb164828/download
Yin W. Innovations and practical exploration of vocal music teaching models in vocational colleges. Journal of Modern Educational Theory and Practice. 2024. Vol. 1. № 2. URL : https://atlantic-press-journals.com/index.php/JMETP/article/view/358
Zhang L. X., Yang Y., Leung B. W. Innovative music classroom teaching in China. In: Innovative Teaching and Classroom Processes. Routledge, 2025. P. 130-145. URL : https://www.taylorfrancis.com
/chapters/edit/10.4324/9781003436065-12/innovative-music-classroom-teaching-china-le-xuan-zhang-yang-yang-bo-wah-leung
Zhibin G. Teaching innovation among Chinese teachers of music education. Asian Knowledge Education. 2023. Vol. 3. № 1. P. 35-47. URL : https://www.academia.edu/download/112896709
/AKE_3_1_No._35.pdf
Zhou G., Yunus M. M., Mansor A. Z. Influence of series parallel teaching methods on critical and creative thinking in STEM, art, and music courses in China. Revista Electronica De Leeme. 2025. № 55. URL : https://leemejournal.com/menuscript/index.php/leeme/article/view/477
Zhou Z. Project-based learning for quality art teacher development in the age of AI. Journal of Contemporary Educational Research. 2023. Vol 7. № 5. P. 85-93. URL : http://166.62.7.99
/assets/default/article/2023/05/09/article_1683643186.pdf