УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ЕТАПИ, МЕТОДИ ТА ПЕРЕВАГИ

Дерев’янко Д. В.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-164.2025.07

Ключові слова:

проєкт, освітній проєкт, управління проєктами, заклади освіти

Анотація

У статті представлено дослідження процесу управління проєктами в умовах освітнього середовища. Автор аналізує історичні корені появи цього явища, сутність основних понять, виокремлює типи освітніх проєктів, головні етапи та методи управління проєктами в закладів освіти, демонструє характерні ознаки методу проєктів. Зокрема, розглядається важливість інтеграції цього підходу в освітній процес для розвитку особистості учня або студента, сприяння більш глибокому і систематичному розумінню предмета та активному залученню до навчального процесу.

Також наводить ряд переваг його застосування в освітньому середовищі, що стосуються формування критичного мислення в учнів і студентів, здобуття досвіду наукової діяльності, розвитку креативності, можливості планувати роботу педагога, використовувати велику кількість інформаційних джерел, аналізувати й зіставляти отриману інформацію. Використання проєктного методу в навчанні дозволяє організувати активне навчання, де учні самостійно шукають рішення задач, а також розвивають важливі навички, такі як комунікація, співпраця та інноваційність.

Крім того, автор підкреслює важливість адаптації проєктного управління до специфіки освітніх закладів різних рівнів та напрямів. Управління проєктами в освіті має на меті не лише досягнення навчальних результатів, а й розвиток організаційних та управлінських навичок у викладачів. Це передбачає стратегічне планування, оцінювання результатів, а також ефективну взаємодію з іншими учасниками навчального процесу: учнями, батьками та адміністрацією закладу.

Посилання

Блага Н. В. Управління проектами : навчальний посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. 152 с. URL : http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive

/2023/89/20.pdf

Ващенко Л. М. Управління освітніми проектами. Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: практико-зорієнтований : збірник наукових праць. Київ : Департамент, 2023. С. 34. URL : https://osvita.ua/school/method/technol/1411/

Жила Г. В. Проєктна діяльність у школі. Київ, 2021. URL : https://naurok.com.ua/proektna-diyalnist-u-pochatkoviy-shkoli-263109

Івасів О. В. Управління проєктами у закладі освіти. URL : http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream

/123456789/17176/1/4_Ivasiv.pdf

Козленко В. Г. Управління освітніми проєктами та проєктна компетентність майбутніх педагогів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. № 89. С. 104-109. URL : http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2023/89/20.pdf

Кулініч О. І. Управління проєктами в системі освіти: поняття, зміст. Публічне урядування. 2020. № 4 (24). С. 202–212. URL : https://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/187

Микитюк П. П. Управління проектами: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Тернопіль, 2024. 270 с. URL : http://dspace.wunu.edu.ua/

Незбрицька О. Управління соціальними проєктами у сфері освіти. URL : http://journals.vnu.

volyn.ua/index.php/humanitas/article/view/42

Радкевич О. Програмне забезпечення управління проєктами у сфері професійної освіти. Науковий вісник інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка. № 2 (19). 2019. URL : https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/349/584

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ