ОСОБЛИВОСТІ АМЕРИКАНСЬКОЇ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/157672Ключові слова:
Вища освіта США, двоступеневий процес підготовки вчителів, навчальне навантаження студентів, педагогічні працівники, консультаційна робота, мотивація, нові творчі пошуки, ліквідація заборгованості, педагогічна практика, подальше працевлаштування, ліцензійАнотація
У статті проаналізовано особливості американської системи вищої освіти, виявлено існування двоступеневого процесу підготовки вчителів (бакалавр-магістр), спосіб організації навчального навантаження студента та розподіл предметів. Охарактеризовані особливості американської системи освіти педагогічних працівників, які включають організацію консультаційної роботи та мотивують до нових творчих пошуків. Розкрито систему ліквідації заборгованості та проходження педагогічної практики майбутніх учителів у США, яка передбачає такі етапи як: ввідний, активний і пасивний. Окреслено шлях подальшого працевлаштування в американській школі, який передбачає складання ліцензійних тестів.Посилання
Andreєv V. I. Dialektika vospitaniya i samovospitaniya tvorcheskoy lichnosti / V. I. Andreev. – Kazan: Izd-vo Kazanskogo universiteta, 1988. – 240 s.
Dovhan L. I. Kontseptsii moralnoho vykhovannia uchniv u suchasnii pedahohichnii nautsi SShA : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.01 “Zahalna pedahohika ta istoriia pedahohiky” / L. I. Dovhan ; Zhytomyrskyi derzh. universytet imeni Ivana Franka. – Zhytomyr, 2006. – 21 s.
Zhukovskyi V. M. Moralno-etychne vykhovannia v istorii amerykanskoi shkoly : monohrafiia / V. M. Zhukovskyi. – Ostroh : Nats. universytet “Ostrozka akademiia”, 2002. – 228 s. – S. 6-7.
Zabolotna O. A. Amerykanskyi dosvid shkilnoi sotsializatsii: sposterezhennia i rozdumy / O. A. Zabolotna. – Kyiv : Insait-plius, 2008. – 167 s.
Kagan M. S. Mir obshcheniya: problemy mezhsubektnykh otnosheniy / M . S. Kagan. – Moskva : Politizdat, 1988. – 319 s.
Korol A. D. Dialog vostochnogo i zapadnogo kulturnogo tipov v modernizatsii sovremennogo obrazovaniya : monografіya / A. D. Korol. – Grodno : Izd-vo GGMU, 2003. – 148 s.
Krasovytskyi M. Yu. Deiaki aspekty pedahohichnoi pidhotovky vchyteliv SShA / M. Yu. Krasovytskyi // Ridna shkola. – 2001. – № 5. – S. 72-76.
Koshmanova T. S. Mozhlyvosti vprovadzhennia amerykanskoho dosvidu profesiinoi pidhotovky vchyteliv u teoriiu i praktyku suchasnoi pedahohichnoi osvity Ukrainy / T. S. Koshmanova // Ridna shkola. – 2002. – № 1. – S. 74-77.
Lozova V. I. Tsilisnyi pidkhid do formuvannia piznavalnoi aktyvnosti shkoliariv / V . I . L ozova. – Kharkiv : OVS, 2000. – 164 s.
Pro orhanizatsiiu vyvchennia humanitarnykh dystsyplin za vilnym vyborom studenta : nakaz № 642 [Elektronnyi resurs] // M inisterstvo osvityi nauky. – Kyiv, 2009. – Rezhym dostupu : http://www.mon.gov.ua. – S. 1-2.
Sbruieva A. A. Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh anhlomovnykh krain v konteksti hlobalizatsii (90-ti pp. XX – pochatok XXI st.) : monohrafiia / A. A. Sbruieva. – Sumy : VAT “Sumska oblasna drukarnia”. – Vydavnytstvo “Kozatskyi val”, 2004. – 500 s.
Slastenin V. A. Vvedenie v pedagogicheskuyu aksiologiyu : ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedeniy / V. A. Slastenin, G. I. Chizhakova. – Moskva : Akademiya, 2003. – 192 s.
Tryapitsyna A. A. Organizatsiya tvorcheskoy uchebno-poznavatelnoy deyatelnosti shkolnikov / A . A . T ryapitsyna. – Leningrad : Leningradskiy gosudarstvennyy pedagogicheskiy institut imeni A. I. Gertsena, 1989. – 92 s.
Chorna N. V. Otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv metodom testuvannia v pedahohitsi SShA : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.01 / N. V. Chorna ; Zhytomyr. derzh. un-t im. I. Franka. – Zhytomyr, 2005. – 20 s.
Shogan V. V. Modulnyy podkhod v lichnostno-orientirovannom obrazovanii : avtoref. dis. … kand. ped. nauk / V. V. Shogan ; Rostov. gos. ped. un-t. – Rostov n/D, 2000. – 15 s.
Shumaieva S. P. Rozvytok mas-mediinykh navchalnykh tekhnolohii u serednikh zakladakh osvity SShA : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.01 “Zahalna pedahohika ta istoriia pedahohiky” / S. P. Shumaieva ; Zhytomyr. derzh. un-t im. I. Franka. – Zhytomyr, 2005. – 19 s., skladaiut suttievu bazu dlia rozuminnia osoblyvostei naukovoho osmyslennia osvitnikh protsesiv krainy.
Irvine J. Transforming for the twenty first century / J. Irvine // Educational Horizons. – 1990. – № 5. – P. 16-21.
Key Competences for Lifelong Learning. A European Reference Framework. – Brussels : European Commission, 2004. – 20 p. Педагогічні науки Випуск 135’ 2017
Koshmanova T. Global Impact of American Teacher Education Reforms / T. Koshmanova // Scientific works of Military Institution of Kiev National Shevchenko. – 2009. – Vol. 20. – P. 250-255.
Leonard J. Professional developments chool srevisited. Authentic partnerships and shared responsibility / J. Leonard, L. K. Taylor, J. Sanford-De Shields, P. Spearman // Urban Education. – 2004. – Vol. 39. – № 5. – P. 561-583.