Навчання дорослих іноземної мови: психологічний комфорт на заняттях

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.24

Ключові слова:

курси іноземних мов, дорослі слухачі, організація навчання дорослих іноземних мов, психологічна атмосфера, уміння і навички

Анотація

Заняття з іноземних мов, мовні курси для дорослих стають все більш популярними в Україні завдяки глобалізації, відкритим кордонам та міжнародному співробітництву. У наш час люди мають більше можливостей для ефективного навчання та самореалізації, вдосконалення та оновлення своїх знань, залишаючись на вершині свого професійного життя. Але деякі труднощі можуть виникнути в організації навчання дорослих, такі як психологічний клімат у класі, професійна деформація, стрес на роботі, соціальні та особисті проблеми тощо. Проводячи заняття на курсах іншомовної підготовки тривалий період, викладач стикається з групами абсолютно різного складу. Вікові відмінності, психологічні особливості слухачів, соціальний статус, професія, місце роботи – всі названі фактори неабияк впливають на ставлення до навчання, до пізнавальної діяльності як такої, до викладача, як носія певних навчальних стереотипів, до свого статусу студента. Основне завдання викладача – забезпечити зв’язок між мотивацією, емоціями та інтелектом слухачів, які працюють у групі. Розподіл слухачів на чотири групи за найважливішими типами мотивації дозволяє ефективно ставити завдання, враховувати рушійні сили особистості, забезпечувати максимальне інтелектуальне та емоційне залучення до роботи під час занять. Працюючи в дорослій аудиторії, викладач також повинен враховувати рід занять слухачів, оскільки цей чинник є не менш важливим для організації навчального процесу.

Посилання

Deformatsiia profesiina. Yurydychna entsyklopediia : [v 6-ty t.] / red. kol. Yu. S. Shemshuchenko (vidp. red.) [ta in.]. K. : Ukrainska entsyklopediia, 1998. T. 2 : D-Y. 744 s. : il. ISBN 966-7492-00-8.

Kovalenko O. E. Metodyka profesiinoho navchannia : рidruch. dlia stud. vyshch. navch. zakl. / Nar. ukr. akad. Kh. : Vyd-vo NUA, 2005. 360 s.

Terminolohichnyi slovnyk z osnov pidhotovky naukovykh ta naukovo-pedahohichnykh kadriv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity / avt. kol. : Ye. R. Chernyshova, N. V. Huzii, V. P. Liakhotskyi [ta in.] ; za nauk. red. Ye. R. Chernyshovoi ; Derzh. vyshch. navch. zaklad “Un-t menedzh. osvity”. K. : DVNZ “Universytet menedzhmentu osvity”, 2014. 230 s.

Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk / S. U. Honcharenko. K. : Lybid, 1997. 366s.

Tony Robbins. Why we do what we do. https://www.ted.com/talks/tony_robbins_asks_why_we_do_what_we_do

Dan Pink. The Puzzle of motivation. https://www.ted.com/talks/dan_pink_on_motivation

Motivation in English as a Foreign Language Learning: A study of motivation toward English language learning in Stockholm´s upper secondary schools for adults (KOMVUX). https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:782288/FULLTEXT01.pdf

How to motivate adult learners to learn English. https://www.theteflacademy.com/blog/2020/11/how-to-motivate-adult-learners-to-learn-english/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ