РЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З КОМП’ЮТЕРНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.13Ключові слова:
заклад фахової передвищої освіти, майбутні бакалаври з комп’ютерної інженерії, педагогічні умови, професійна компетентністьАнотація
Сучасний ринок праці висуває нові вимоги до фахівців загалом і до фахівців у галузі інформаційних технологій зокрема. Це ставить перед закладом освіти пошук нових підходів та врахування низки педагогічних умов, які орієнтовані на підготовку конкурентоспроможних фахівців у галузі інформаційних технологій.
Однією з головних проблем при підготовці висококваліфікованих фахівців комп’ютерної інженерії є розрив між фундаментальною академічною підготовкою та практичними навичками. Саме тому важливим є розроблення педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії, які сприятимуть налагодженню балансу між академічними і практичними знаннями, визначать умови, найбільш сприятливі для розвитку високоякісного фахівця, відкриють нові інтегративні можливості.
Дослідження педагогічних умов як теоретичної основи становлять наукові положення сучасної педагогічної науки щодо професійної підготовки майбутніх фахівців у ЗВО та ЗФПО (А. Алексюк, Є. Хриков, О. Бондарчук, О. Гулай, А. Кокарєва, Е. Лузік, П. Лузан), використання інформаційних технологій у професійно-технічному процесі закладів освіти (Р. Гуревич, В. Клочко, М. Козяр).
Метою цієї статті є розкрити реалізацію педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти.
Визначено педагогічні умови формування професійної компетентності бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти: створення мотиваційно-ціннісного середовища в навчальному процесі закладу фахової передвищої освіти для вироблення у студентів ціннісного ставлення до опанування фаху фахівця з комп’ютерних технологій; використання інноваційних технологій навчання для формування у майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії професійно-практичного компонента професійної компетентності; розвиток soft skills майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії (комунікативних здібностей, лідерських якостей, тайм-менеджменту, резильєнтності, емоційного інтелекту, емпатійності, навичок командної роботи) засобами тренінгових та проєктних технологій.
Посилання
Sait Ministerstva osvity i nauky Ukrainy (2024). Standart fakhovoi peredvyshchoi osvity (Standard of professional preliminary higher education). URL : extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj
/https://mon.gov.ua/storage/app/media/Fakhova%20peredvyshcha%20osvita/Zatverdzheni.standarty/2022/04/20/123-Kompyuterna.inzheneriya-366-20.04.2022.pdf. [Sichen, 2024].
Osvitnie seredovyshche dlia pidhotovky maibutnikh pedahohiv zasobamy IKT (An educational environment for training future teachers by means of ICT) (2011). Monohrafiia za red. R. S. Hurevycha. Vinnytsia: FOP Rohalska I. O., 221, 348 s.
Skarbyk P. (2017). Ilon Mask rozkrytykuvav vykladannia matematyky v shkolakh (Elon Musk criticized the teaching of mathematics in schools). URL : https://itechua.com/technologies/309 [Sichen, 2024].
BYOD Statistics Provide Snapshot of Future (2017). Available at: https://www.insight.com/en_US /learn/content/2017/01182017-byod-statistics-provide-snapshot-of-future.html. [Hruden 2023].
CDIO. The CDIO ™ INI TIA TIVE is an innovative educational framework for producing the next generation of engineers. URL : http://www.cdio.org/ [Hruden 2023].
Innovating Pedagogy (2014). Available from: http://www.openuniversity.edu/sites/www.openuniversity.
edu/files/The_Open_University_Innovating_Pedagogy_2014_0. Pdf [Hruden 2023].
Discover The Emerging Technologies In Computer Engineering (2023). URL : https://bgibhopal.com
/blog/discover-the-emerging-technologies-in-computer-engineering/ [Sichen 2023].
Kolmos, A. (2019). New trends in Engineering Education: Mega projects and globalization. Available from: http://www. euceet.upatras.gr/Content/Uploads/KOLMOS .pdf [Hruden 2023]
New Survey Finds 85 Percent of Educational Institutions Allow BYOD Despite Security Concerns. Available at: https://www.bradfordnetworks.com/new-survey-finds-85-percent-of-educational-institutions
-allowbyod-despite-security-concerns/[Hruden 2023].
STEM to STEA M – Recognizing the Value of Creative Skills in the Competitiveness Debate. Available from: http://www.huffingtonpost.com/john-tarnoff/stem-tosteam-recognizing_b_756519.html. [Hruden 2023].