ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ МУЛЬТИМЕДІА У ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-159.2025.07

Ключові слова:

іншомовна професійна компетентність, професійна підготовка, технології мультимедіа, автентичне мовне середовище

Анотація

У статті проаналізовано можливості та переваги використання технологій мультимедіа у процесі формування іншомовної професійної компетентності студентів немовних спеціальностей; визначено ефективні підходи та інструменти інтеграції мультимедіа в освітній процес, їх основні методи і форми. Адже вивчення іноземної мови для немовних фахівців є не лише інструментом для комунікації, а й стратегічною інвестицією у їхній інтелектуальний розвиток та конкурентоспроможність у сучасному світі, що відкриває доступ до нових кар'єрних можливостей, даючи змогу працювати у міжнародних компаніях, брати участь у світових проєктах та конкурувати на глобальному ринку праці, що є критично важливим для професійного зростання. За допомогою мультимедіа можна створити справжнє автентичне мовне середовище і вирішити завдання формування потреби у вивченні іноземних мов на базі інтенсивного спілкування з носіями мови, роботи з літературою найрізноманітніших жанрів, проведення аудіювання оригінальних текстів у виконанні носіїв мови.

До переваг використання засобів мультимедіа в процесі навчання англійської мови належать швидкість, комунікативність, актуальність, практична спрямованість набутих знань, практично необмежений обсяг матеріалу, інтерактивність, сучасний зміст подання матеріалу, наявність величезного спектру різних думок з конкретної теми. Водночас студенти мають можливість виправляти власні помилки, що підвищує їхній комунікативний рівень, а викладачі – технічно швидше коригувати тексти і завдання в Інтернеті.

Розглянуто низку чинників, які необхідно враховувати, використовуючи засоби мультимедіа в освітньому процесі, зокрема: ключову роль викладача в освітньому процесі; заохочення студентів до спілкування англійською; доцільне використання інноваційних засобів навчання і методик порівняно з традиційними.

Посилання

Денисюк Л. В., Данілова Н. Р. Мультимедія у навчанні іноземних мов студентів немовних спеціальностей. Молодий вчений. 2018. № 3.2. С. 64-66. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_3.

Зеленська О. П. Навчання усного іншомовного мовлення здобувачів вищої освіти в нелінгвістичній магістратурі. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2018. Вип. 62. С. 72-76.

Івасів Н. С. Організаційний компонент формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців із туризмознавства в процесі іншомовної підготовки. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 22. Т. 1. С. 146–149. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-1.32

Лінгводидактичні засади навчання іноземних мов у закладах вищої педагогічної та загальної середньої освіти : монографія / відп. за вип. М. М. Сідун, Т. К. Полонська. Мукачево : МДУ, 2018. 342 с.

Макаренко Л. Л., Певсе А. А. Дидактичний потенціал використання цифрових технологій у професійній підготовці фахівців філологічного профілю. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Випуск 88. Київ : Видавничий дім «Гільветика», 2022. 218 с.

Мангура С. І., Кісь С. В. Особливості використання мультимедійних технологій на заняттях з іноземної мови як засіб оптимізації навчання студентів філологічного профілю. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2021. № 51. Том. 3. С. 44-46.

Марченко Н. В. Психолінгвістичні особливості навчання дорослих іноземної мови [Електронний ресурс]. Vědecký pokrok na přelomu tysyachalety – 2015. Materiály XI mezinárodní vědecko – praktická konference. Díl 15. Filologické vědy. Politické vědy. Praha : Publishing House «Education and Science» s.r.o. С. 73-77.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. ; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ : Ленвіт, 2013. 590 с.

Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Київ, 2002. С. 10-16.

Розвиток цифрової грамотності здобувачів вищої інженерної освіти при викладанні іноземної мови. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Випуск 74. С. 40-45.

Супрун О. М. Використання інтерактивних методів навчання при викладанні іноземної мови студентам немовних спеціальностей. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педагогіка. 2019. № 1 (22). С. 162-169.

Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах : колективна монографія / С. Ю. Ніколаєва, Г. Е. Борецька, Н. В. Майєр, О. М. Устименко, В. В. Черниш та ін. ; [за ред. С. Ю. Ніколаєвої ; техн. ред. І. Ф. Соболєвої]. Київ : Ленвіт, 2015. 444 с.

Тарнопольський О. Б., Кабанова М. Р. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі : підручник. Дніпро : Ун-т імені Альфреда Нобеля, 2019. 256 с.

Dakowska V. Teaching English as a foreign language. A Guide for professionals. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. 286 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ