ВИБІР ГРАФІЧНИХ ПРОГРАМНИХ СИСТЕМ ДЛЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗА ПРОГРАМОЮ ІНЖЕНЕРНОЇ ТА КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ
Немченко Ю. В., Шевченко В. В., Кучменко О. М.
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-162.2025.02Ключові слова:
graphic training, computer graphics, engineering graphics, free software, 2D graphics, selection criteria, Auto DeskАнотація
Графічна підготовка в умовах високотехнологічного середовища відіграє важливу роль у професійній діяльності фахівців різного профілю та спрямованості, особливо у сферах пов’язаних з необхідністю взаємодії з візуальними об’єктами, технічними системами, кресленнями та схемами різноманітного виробничого обладнання. У статті показано важливість реалізації якісної графічної підготовки майбутнього фахівця професійної освіти. В ході дослідження проаналізовано широкий спектр програмного забезпечення та визначені пріоритети застосування в умовах університету. Особливу увагу зосереджено на програмному забезпеченні, яке дозволяє на безоплатній основі використовувати в процесі навчання. Наведена інформація надасть можливість обґрунтовано здійснити вибір графічних систем для навчання в університетах з урахуванням технічних, технологічних та фінансових аспектів. Запропоновано для вирішення різноманітних завдань двовимірного графічного аналізу та побудови використовувати програми комплексу AutoCAD. Показано, що впровадження в освітній процес забезпечить надійний фундамент для подальшого розвитку студентів у сфері графічного аналізу.
З появою апаратно-програмних комплексів автоматизованого проектування процес виконання конструкторської та технологічної документації значно прискорився, зросла ефективність роботи конструкторів, знизилась кількість помилок під час проектування.
Цифрові технології зробили знання з інженерної графіки більш відкритими. Провідні компанії та навчальні заклади розробляють та підтримують відкритий доступ до навчальних матеріалів, інтерактивних підручників, вебінарів, онлайн-курсів, організовують конкурси серед фахівців. Діалог між учасниками процесу створення та використання виробу сприяє професійному зростанню і підвищенню кваліфікації інженерів та студентів, з одного боку, та удосконаленню програмних продуктів, з іншого.
Посилання
Махинько В., Шаран А., Беспалий В. Графічні системи проєктування: критерії вибору для інженерної освіти. Modern Engineering and Innovative Technologies, 2024. 1 (31-01). С. 92-99. https://doi.org/10.30890/2567-5273.2024-31-00-068
Нищак Дмитро. Зміст та структура готовності майбутніх учителів технологій до використання цифрових освітніх ресурсів у професійно-педагогічній діяльності May 2024. Молодь і ринок. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301900
Немченко Юрій. Інженерна графіка в цифрову епоху. Актуальні питання графічної підготовки: теорія, практика та шляхи розвитку. ХІ Міжнародна науково-практична конференція, присвячена пам’яті член-кореспондента НАПН України Віктора Сидоренка (1 березня 2025 року) / за заг. ред. Д. Кільдерова, В. Харламенко. Київ, 2025. C. 612-618.