ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ПРОГРАМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Потапчук О. І., Гевко Т. І., Безух А. В.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-163.2025.14

Ключові слова:

педагогічні умови, освітній процес, фахівці галузі цифрових технологій, комп’ютерні технології, програмування

Анотація

У статті проаналізовано проблему підготовки майбутніх фахівців галузі цифрових технологій. Встановлено необхідність модернізації процесу їх професійної підготовки. Метою статті є розкрити особливості визначення і реалізації педагогічних умов процесу формування практичних навичок програмування у майбутніх фахівців галузі цифрових технологій. Встановлено, що трансформаційні процеси, зумовлені розвитком цифрового суспільства, сприяли інтенсивній інтеграції цифрових технологій у професійну діяльність фахівців різних галузей, особливо у галузі цифрових технологій. На основі аналізу літератури з проблеми дослідження встановлено, що умова – це сукупність факторів, які сприяють розв’язанню конкретних педагогічних завдань і забезпечують досягнення визначених освітніх цілей. Для виокремлення педагогічних умов формування практичних навичок програмування у майбутніх фахівців галузі цифрових технологій було враховано вимоги ринку праці до них. Визначено педагогічні умови для ефективного формування практичних навичок програмування у  майбутніх фахівців галузі цифрових технологій із застосуванням інноваційних методів, прийомів та засобів, які сприятимуть розвитку мотивації майбутніх фахівців до пізнавальної діяльності, ефективному засвоєнню фахових дисциплін, а також формуванню практичних навиків програмування. Зазначено, що створення сприятливих педагогічних умов є необхідним для підготовки конкурентоспроможного, інформаційно грамотного фахівця, здатного ефективно функціонувати в умовах сучасного суспільства.

Посилання

Гермак О. Л. Комплексний підхід до визначення суті поняття педагогічні умови використання електронних освітніх ресурсів у професійній підготовці майбутніх електромонтерів. Професійна освіта: проблеми і перспективи. 2017. № 13. С. 11-15.

Калініченко А. І. Педагогічні умови організації самовиховання студентської молоді : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2002. 16 с.

Лазаренко А. Педагогічні умови формування цифрової компетентності майбутніх вихователів. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. С. 202-335.

Литвин А., Мацейко О. Методологічні засади поняття «педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 43-63. URL. : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_

_4_5

Потапчук О. І. Організаційно-педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців комп’ютерного профілю до застосування цифрових технологій. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2024. № 886. С. 94-97.

Потапчук О. Концепція системи підготовки майбутніх фахівців комп’ютерного профілю до застосування цифрових технологій. Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка». 2024. № 5 (33). URL : http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/11830

Сагач О. Теоретичний аналіз поняття педагогічні умови у контексті професійного зростання вчителів. Освітні обрії. 2020. Т. 50. № 1. С. 32-35.

Семенова А. В. Словник-довідник з професійної педагогіки. Одеса : Пальміра, 2006. 272 с.

Стандарт вищої освіти України перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 01 – «Освіта / Педагогіка», спеціальність 015 – «Професійна освіта (за спеціалізаціями)». Затверджено і введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2019 р. № 1460.

URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/11/22/2019-11-22-015-B.pdf

Хриков Є. Педагогічні умови в структурі наукового знання. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія:" Педагогічні науки". 2022. № 4. С. 5-10.

Філософський словник соціальних термінів. Київ-Харків : Корвін, 2002. 672 с.

Чемерис О. А. Педагогічні умови забезпечення якості фундаментальної підготовки майбутніх учителів математики : дис. … канд. пед. н. Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2007. 242 с.

Ярмаченко М. Д. Педагогічний словник. Пед. думка, 2001. 514 с.

Яремчук Н., Марусова В. Педагогічні умови організації дистанційного навчання в університеті. Молодий вчений. 2021. № 11 (99). С. 205-210.

Potapchuk O. Analysis of the effectiveness of the training system of future computer profile specialists for the application of digital technologies. Journal of Education, Health and Sport. 2024. Т. 58.

С. 225-233.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ